E-mailmarketing: meer is soms beter

E-mailmarketing: meer is soms beter

Een case studie naar de mailstrategie van gamesfabrikant Nintendo wijst uit dat veel mail sturen naar een opt-in bestand soms beter is dan de vuistregel hanteren om dit juist met mate te doen.

Dat meldt online marketing-site Clickz.com. In sommige gevallen stuurde Nintendo zes mailtjes over hetzelfde product, en dat deed het bedrijf voor negen verschillende producten. Clickz.com analyseert waardoor Nintendo dit kon doen en er zelfs beter van werd. Een paar conclusies: de mails waren in alle gevallen relevant voor de doelgroep, en elke mail had een andere’look & feel’, zodat de ontvanger telkens de indruk kreeg dat er echt iets nieuws te melden was.

Bron:
http://www.clickz.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.