Een Blauwe Doos vol met internet marketing!

28 mei 2009, 03:51

{Blauwe Doos internet marketing} Internet marketing is hot en dat zal zo blijven. Toch blijkt – bv. uit de Grote Marketing Enquête van vorig jaar – dat marketeers digitale media niet snappen. Gezien de relevantie van internet marketing wordt er natuurlijk al veel over geschreven, gelezen, getraind en cursussen verzorgd. De (praktijk)kennis wordt vaak wel versnippert aangeboden. De kunst is om alle relevante issues op het gebied van internet marketing op één punt aan te bieden. Dat is in het kort de centrale gedachte van Alex van Ginneken – een internet marketeer pur sang – waaruit uiteindelijk De Blauwe Doos is ontstaan.

Vanaf deze website kan iedere marketeer, communicatiespecialist en ondernemer starten met zijn online marketing strategie. Wil hij nog meer weten? Dan kan hij deelnemen aan online seminars, vragen stellen in het gesloten forum en zich inschrijven op de nieuwsbrief. Uniek voor Nederland? Ik denk het wel….. maar wie is Alex? En wat heeft hij nu precies gedaan?

Alex van Ginneken heeft 17 boeken (download hier een gratis hoofdstuk!) geschreven over internet marketing. Het internet marketing studie- en naslagpakket De Blauwe Doos omvat onderwerpen als Live Chat en het succesvol lanceren van websites. Ook het succesvol opzetten van een webwinkel en een complete blauwdruk van een internet marketing zijn er in terug te vinden. De boeken zijn helder geformuleerd en rijkelijk voorzien van tips&trucs en relevante praktijkcases. Inmiddels is de derde druk van De Blauwe Doos al weer een feit, een goed moment om Alex van Ginneken eens te interviewen!

Wie is Alex van Ginneken?

“Ik hou me al een aantal jaren fulltime bezig met internet marketing. Voorheen was ik mede-eigenaar van een ICT bedrijf en ontwikkelden we websites, webwinkels en webapplicaties. In de tien jaar dat ik actief was in de ICT sector, heb ik veel ervaring opgedaan met het vak internet marketing, want dat is het! Nu ben ik samen met mediaCT voornamelijk actief als adviseur voor diverse kleine en grote bedrijven. Daarnaast geef ik workshops, trainingen, presentaties en seminars door heel Nederland en steeds vaker in het buitenland.”

{17 boeken internet marketing Alex van Ginneken}

Vanwaar de naam Blauwe Doos?

“Toen ik het concept van De Blauwe Doos twee jaar geleden bedacht noemde ik het project De Blauwe Doos. Ik had er nog geen officiële naam voor, maar mensen in mijn omgeving vroegen steeds hoe het met ‘de blauwe doos’ ging. De naam bleef erg goed hangen waardoor ik besloot deze titel te gebruiken. De Blauwe Doos is als het ware de blauwdruk voor een succesvolle internet marketing strategie.”

Hoe zet je zelf dit product neer?

“Ik heb het product vooral eerst in mijn eigen netwerk uitgezet. Ik heb goed geluisterd naar de feedback en reacties van kopers en experts uit mijn netwerk. Zij kwamen met relevante aanvulling qua content, opmaak en presentatie. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in de huidige versie van De Blauwe Doos, waar ik zeer blij mee ben. Ik presenteer De Blauwe Doos altijd op mijn internet marketing presentaties, verder pas ik affiliate marketing toe en staat de collectie boeken inmiddels ook op bol.com, Selexyz Zakelijk en Managementboek.nl.”

Succes tot nu toe?

“Inmiddels zijn er meer dan honderd Blauwe Dozen verkocht. Kopers van De Blauwe Doos reageren zeer positief. Ook gaan we al over de landsgrenzen heen. De eerste bestellingen naar (Nederlandstalige klanten uiteraard) Spanje, België en Australië zijn een feit. Daarnaast zal Jort Kelder De Blauwe Doos ook gaan uitreiken als publieksprijs op 24 juni tijdens de Friese Dragon’s Den in Leeuwarden.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“Binnenkort gaan ook de eerste hogescholen starten met de module Internet Marketing gebaseerd op de inhoud van De Blauwe Doos. Daarnaast ga ik me ook richten op het buitenland. Ik ontmoet regelmatig internationale internet marketeers en ook zij geven mij keer op keer de bevestiging dat een dergelijke verzameling internet marketing kennis niet bestaat. Uiteraard zullen wij dan ook gebruik maken van internationale cases. Daarnaast blijft het natuurlijk hard werken om het product up to date te houden en te blijven uitbreiden.” {17 studieboeken over internet marketing}

Win een gratis exemplaar van De Blauwe Doos!

Ben jij ondernemer, communicatiespecialist of (startend) marketeer? En wil jij je online business nog succesvoller maken? Stuur dan een mail + contactinfo naar alex@deblauwedoos.nl waarom jij denkt dat internet marketing jouw business een flinke impuls kan geven. De meest originele inzending ontvangt uit handen van Alex van Ginneken een gratis exemplaar van De Blauwe Doos.

Hans van der Mey is freelance copywriter en internetadviseur. Met One Step More adviseert hij bedrijven op het gebied van websites en (online)communicatie≺. Door zijn parate kennis schrijft Hans frequent boeken, vakartikelen en educatieve hoofstukken binnen handboeken. Voorbeelden zijn het Marketingfacts Jaarboek 2008 en 2009, het IAB Digital Marketing Book 2005, artikel in ADFOresult en Het E-Commerce Handboek. Vanaf 2002 heeft Hans gewerkt voor o.a. Achmea, Microsoft, Wanadoo, ING Bank, Lotto, Toto en Krasloten. Momenteel werkt Hans voor ProServe en Zuwe (webteksten) en voert hij voor ACHMEA het externe projectmanagement van een geheel nieuw intranet voor FBTO en Centraal Beheer.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Michael Rijken

    Het “guru” pakketconcept, incl. gratis hoofdstuk, dat zo populair is in de USA heeft nu dus ook zijn nederlandse versie hiermee gekregen. Wie volgt?


    28 mei 2009 om 06:25
    mgvandenbroek

    @Tim: Is inderdaad een samenwerking!


    28 mei 2009 om 09:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!