Een ‘Long Tail’ vol spelvouten

30 januari 2006, 13:48

Volgens een overzichtje van Google is pakweg 1 op de 4 zoekopdrachten naar Britney Spears verkeerd gespeld. (Het overzicht toont 635199 zoekacties in 593 varianten, waarvan er slechts 488941 correct gespeld zijn.)

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mangold

    Toevoeging: wellicht is het percentage nog hoger, want het is toch wel heel opvallend dat alle spelfouten hier in de voornaam zitten.


    30 januari 2006 om 13:59
    Simon Koelewijn

    “buttney spears” Juist… :’-)

    Toch maar eens op mijn spelling gaan letten als ik wat zoek, alles wordt opgeslagen… ;o Wel een mooie weergave van het correctie-systeem van Google, werkt erg goed als ik het zo zie. Zelfs de domste fouten worden er nog uit gehaald.


    30 januari 2006 om 14:37
    Patrick

    Doe je er verstandig aan om hoog te scoren in google met spelvouten? Klikt iedereen gelijk bij een spelfout op het correctiewoord of bekijken ze de zoekresultaten?

    Het is natuurlijk de vraag of het wenselijk is om spelfouten op je sites te zetten, omdat dit voor een ‘normale’ bezoeker slordig over komt. Maar het is (vermoedelijk) makkelijker om nummer 1 te staan op de term “brittany spears” dan “britney spears”. Heeft er al iemand een bewuste spelfouten strategie voor zijn sites?


    30 januari 2006 om 14:56
    mangold

    @Patrick: Iemand die met een spelfout in Google op één van je pagina’s terecht komt, denkt natuurlijk dat [em]zijn[/em] spelling de correcte is. En vindt ’t irritant om op zijn fout gewezen te worden.


    30 januari 2006 om 15:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!