Emerce plaatst advertorial IBM

Emerce plaatst advertorial IBM
, Carl Mangold

image


‘IBM On Demand’ heeft een advertorial op Emerce geplaatst, als onderdeel van een grotere online advertentiecampagne. Het is de eerste maal dat Emerce een advertorial plaatst.

“Eerder werd - met hetzelfde advertentiesysteem - al eens een advertorial op de Computable website geplaatst”, aldus Ido Kramer, “maar op Emerce bijt IBM inderdaad de spits af.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Interesting, al zou je kunnen argumenteren dat gesponsorde bijdragen in feite ook advertorials zijn

    geplaatst op
  • Hoewel er op zich duidelijk bij staat dat het een advertorial of gesponsorde bijdrage betreft begeef je je als uitgever toch op glad ijs met dit soort dingen.

    Het imago van betrouwbaar nieuwsmedium van Emerce loopt bij mij in ieder geval een deuk op wanneer ze in de toekomst meer met dit soort vormen van adverteren gaan werken. De scheidslijn tussen redactionele content en sponsoring wordt mij wat te onduidelijk op deze manier.

    Ik snap ook wel dat Emerce gewoon geld moet verdienen om te blijven bestaan, maar dit lijkt me echt niet de juiste manier. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze alle grafische banners van de site zouden alle en alleen text-only advertenties (in ander lettertype/ andere kleur) toe zouden laten, gerelateerd aan de context a la Adsense. Zouden de resultaten voor de adverteerder én website dan niet veel beter worden?



    geplaatst op
  • Its all about the money!

    geplaatst op
  • It's al about the "korte termijn" money volgens mij :-)

    geplaatst op
  • Och, het blijft sowieso moeilijk met/voor bladen als Emerce en Adformatie. Heel wat artikelen zijn bijna letterlijk overgenomen uit persberichten (persb. vs. Emerce), hoe moet je dat dan weer zien. Ik neem alles met een korreltje zout, maar ook dan blijft Emerce nog zeer waardevol.

    Christ, ik deel je opmerking over de tekstadvertenties. Mijn ervaring is dat die - bij contentgerelateerde sites - met betrekking tot CTR tot een factor 10 beter presteren dan standaard grafische banners. Ik heb daarbij het vermoeden dat de doelgroep van Emerce - professionals op internetgebied - toch al nauwelijks klikken op banners.

    geplaatst op
  • Emerce leest aardig mee, zie ik :) Ze hebben de advertorial een afwijkende achtergrondkleur gegeven.

    geplaatst op
  • @Anders: de kracht van weblogs nog eens aangetoond :-) Merk (Emerce) luistert naar achterban (MF) en reageert er op. Erg netjes

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.