Emerce plaatst advertorial IBM
‘IBM On Demand’ heeft een advertorial op Emerce geplaatst, als onderdeel van een grotere online advertentiecampagne. Het is de eerste maal dat Emerce een advertorial plaatst.
“Eerder werd – met hetzelfde advertentiesysteem – al eens een advertorial op de Computable website geplaatst”, aldus Ido Kramer, “maar op Emerce bijt IBM inderdaad de spits af.”
Hoewel er op zich duidelijk bij staat dat het een advertorial of gesponsorde bijdrage betreft begeef je je als uitgever toch op glad ijs met dit soort dingen.
Het imago van betrouwbaar nieuwsmedium van Emerce loopt bij mij in ieder geval een deuk op wanneer ze in de toekomst meer met dit soort vormen van adverteren gaan werken. De scheidslijn tussen redactionele content en sponsoring wordt mij wat te onduidelijk op deze manier.
Ik snap ook wel dat Emerce gewoon geld moet verdienen om te blijven bestaan, maar dit lijkt me echt niet de juiste manier. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze alle grafische banners van de site zouden alle en alleen text-only advertenties (in ander lettertype/ andere kleur) toe zouden laten, gerelateerd aan de context a la Adsense. Zouden de resultaten voor de adverteerder én website dan niet veel beter worden?
Its all about the money!
It’s al about the “korte termijn” money volgens mij 🙂
Emerce leest aardig mee, zie ik 🙂 Ze hebben de advertorial een afwijkende achtergrondkleur gegeven.
@Anders: de kracht van weblogs nog eens aangetoond 🙂 Merk (Emerce) luistert naar achterban (MF) en reageert er op. Erg netjes
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!