Met de nieuwe Encarta bot kan de consument niet alleen een vraag-antwoord spelletje spelen, de bot neemt je direct mee naar een andere wereld waarin het antwoord op je vraag veel duidelijker wordt door tekst, audio en video.
Wie de slimme Encarta buddy heeft toegevoegd aan de MSN Messenger buddy list kan allerlei vragen stellen als ‘What is the capital of Italy?’, ’ I want to see the biography of Nelson Mandela’ of ‘2^2+4’. Aan de rechterzijde opent vervolgens een panel dat het antwoord laat zien. In het plaatje (slecht te zien) verschijnt direct na het tikken van ‘Martin Luther King’ aan de rechterzijde de biografie met een video ‘I Have A Dream’. Wie zeer veel detail wil weten, bijvoorbeeld de neerslag in Rome in Juli, heeft een premium (betaald) account nodig.
Het is het prototype voor brand buddy’s - MSN Messenger bots van merken. Merken die zich bijvoorbeeld specialiseren op gezondheid, vervoer of wonen kunnen op deze wijze zeer gemakkelijk antwoord geven en het antwoord (in een persoonlijke context) illustreren. Als het rechterdeel ook nog eens interactief is, kunnen we onze vrienden uitnodigen om mee te kijken. (zie ook de posting over IM This!). Wanneer komt BMW met haar eigen brand buddy? Of Albert? Of Achmea?
Zelf proberen? Voeg .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) aan je MSN Messenger buddy list.