Energiebedrijven breiden online dienstverlening uit

18 september 2003, 07:21

De rol van internet in de dienstverlening van de grote Nederlandse energiebedrijven is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen en zal de komende jaren nog belangrijker worden.

Essent komt bijvoorbeeld met de online energienota voor consumenten, waarmee klanten op internet hun energiejaarrekening kunnen inzien. Nuon heeft een nieuwe website gelanceerd waarop te zien is welke diensten het bedrijf al levert aan klanten en breidt volgend jaar zijn online dienstverlening uit met een actief inzicht in de jaar- en termijnnota. Ook ENECO Energie is actief bezig met online dienstverlening. Zo kunnen consumenten op de website hun meterstanden doorgeven en individuele gegevens wijzigen. Daarnaast test het bedrijf een innovatief systeem voor meteraflezing op afstand. `Internet wordt voor energiebedrijven een steeds belangrijker kanaal om diensten aan particuliere klanten aan te bieden`, stelt Idco Duijnhouwer van Pink Rocade, dat zijn dienstverlening onder meer richt op de energiesector. Volgens Duijnhouwer maken energiebedrijven zich zelfs op om ook financiele transacties via internet mogelijk te maken. Maar dan moeten bedrijven wel eerst hun technische infrastructuur op orde hebben.

Bron:

Energie Nederland

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!