Erben van de Rabo.. Oh nee, Randstad

Erben van de Rabo.. Oh nee, Randstad

Ik betrap me er keer op keer op. Als ik de reclame van Erben Wennemars zie - je wordt er deze dagen mee doodgegooid - heb ik continue een Rabobank-gevoel. Het oranje-blauw van het pak, de setting, de relatie met topsport… “Mooie commercial van de Rabobank” denk ik steevast.

Dat het in feite afkomstig is van de uitzendboys van Randstad is een besef dat bij mij gewoon niet lijkt te willen leven. Wellicht omdat de Randstad-tune ontbreekt, wellicht omdat schaatsen zo dicht bij wielrennen ligt.. Ik weet niet waar het aan ligt, maar wat mij betreft is het een Rabo-commercial. Ben ik hier nou de enige in?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Je associatie met Rabo is voer voor psychologen, Marco. Ikzelf vind het de mooiste Olympia-spot en associeer het voortdurend met Randstad - kwestie van (te) vaak zien, denk ik. Wat wel verwarrend werkt is de algehele overdaad aan Wennemars: ook Robijn en NOC*NSF voeren hem voortdurend op (al heeft NOC ook andere sporters achter de hand). Gisteren een verhaal hierover in Adformatie: 'Erben Wennemars is overal'. De partners hebben het gewoon vooraf niet overlegd, zo blijkt...

    geplaatst op
  • "Marco" moet zijn: "Anders".

    geplaatst op
  • Nee, je bent niet de enige... Ik dacht het op het eerste gezicht ook.

    geplaatst op
  • @Anders

    Het zijn jouw hersens die een spelletje met je spelen. Het officiële term hiervoor is neuroassocisation. Ons hersenen werken gebaseerd op associaties.

    In jouw geval: Het oranje-blauw van het pak + de setting + de relatie met topsport = Rabobank

    Vraag is, proberen ze een nieuwe associatie link te creëren of willen ze juist het associatie link met de Rabobank afpakken bij mensen?

    Ik kan inzien waarom het jouw aan Rabobank doet denken, zelf heb ik dat niet.

    geplaatst op
  • Leuke associatie met al die verschillende merken, vooral nadat Wennemars gisteren zijn schoenen op de grond probeerde stuk te slaan nadat de groepsachtervolging veranderde in het oud-hollands-met-je-billen-over-het-ijs-glijden. Ik associeer Wennemars elke keer weer met Robijn. De boodschap in die reclame is lekker duidelijk.

    geplaatst op
  • Die schoenen, ja. Dat had ik ook gezien. Asics (toch?) haakt met een commercial in op de Spelen, als schoenenleverancier van het Olympisch team. Ik weet niet of zij zo blij werden van die woede bij Wennemars... ("K*tschoenen!")

    geplaatst op
  • Laatste tijd weinig tv en/of reclame gezien, maar bij deze reclame heb ik ook het 'rabo-gevoel'. Het is dus of een slechte reclame van de makers, of ze proberen inderdaad mensen op het verkeerde schaatsbeen te zetten, en op die manier gebruik te maken van de populariteit van de rabobank. En geheel offtopic: ooit heb ik bij de Rabobank gewerkt, via Randstad.

    geplaatst op
  • Tja, die Erben... je ziet hem tegenwoordig overal!

    geplaatst op
  • Even ter correctie: de Randstad Tune is na vele jaren trouwe dienst vervangen door een nieuwe tune. 'Good to know you', wat tevens de nieuwe slogan van Randstad is. In Nederland wordt de tune verzorgd door de hippe band GEM en was ook al in eerdere Randstad reclames te horen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.