Ernst Gleijm (Innovam): “Ons merk is buiten Nederland al sterker”

1 maart 2012, 11:00

MEC in 10 minuten over het merk als kompas voor de organisatie

Misschien is Innovam niet voor iedereen een bekende organisatie. Innovam is het kennis- en opleidingscentrum voor de mobiliteitsbranche. Geen branchevereniging, maar wel organisatorisch en financieel dicht verbonden met de BOVAG en de RAI Vereniging. Ernst Gleijm is Commercieel Directeur van Innovam en onder andere verantwoordelijk voor het merk, marketing en communicatie.

Innovam heeft de mobiliteitsbranche – met name de autobranche – snel zien ontwikkelen. Ontwikkelingen die ook het kennis- en opleidingscentrum uitdagen. Daarom is besloten om niet eerst in te zetten op actuele marktproposities, maar deze vorm te geven vanuit identiteit en betekenis voor de markt. Het merk als basis en kompas voor al het handelen van de organisatie. Ernst deelt zijn ervaring in dit proces en ook waarom de buitenlandse activiteiten van Innovam voorlopen op de Nederlandse. In een open gesprek deelt hij z'n visie en ook de ontwikkelstappen die hij met Innovam als merk wil maken.

MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!