Europeanen: te veel en te saaie reclame
?Te veel en te saai?, is het oordeel van Europeanen over reclame. Spanjaarden vinden dat ze ermee overladen worden, er is irritatie bij de Britten en de Italianen, Tsjechen en Slowaken zijn het meest sceptisch over advertising.
Dit concludeert GfK Marktforschung dat onderzoek deed in 21 Europese landen. In Spanje klaagt 92 procent van de bevolking over het teveel aan reclame, gevolgd door de Russen en Italianen met 85 procent. Met 60 procent volgen de landen Oostenrijk, Finland, Engeland en Sloveni?. Naar het Nederlandse oordeel is het gissen, want ?wij? werden niet meegenomen in het onderzoek.
91 Procent van de Zweden gelooft dat reclame werkt. Ook veel Grieken (87 procent) en toch ook de Spanjaarden (87 procent) zijn daarvan overtuigd. Italianen, Tsjechen en Slowaken betwijfelen de effectiviteit van reclame. Hoeveel mensen er werden ondervraagd, is niet bekend.
Bron: