Europees onderzoek: DM groeit in 2005 met 3%

Europees onderzoek: DM groeit in 2005 met 3%

Forrester heeft in samenwerking met Federation of European Direct Marketing Associations (FEDMA) in Q2 van 2004 een Europees onderzoek gehouden onder 124 direct marketeers.

De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn:

  • Europese DM-ers verwachten dat hun budget in 2005 met 3% stijgt.

  • Ze besteden ongeveer evenveel aan nieuwe media als aan traditionele media, ondanks dat driekwart verwacht dat het web, email en mobile marketing steeds effectiever zullen worden. Maar ze zetten de nieuwe kanalen nog niet meer in dan in 2004.

  • Internet is het op twee na belangrijkste kanaal geworden na direct mail. 45% gebruikt banners en search engine-marketing ten behoeve van de promotie van producten en diensten. SMS-marketing heeft ze nog niet overtuigd. Slechts 7% heeft voor mobilemarketing een plek ingeruimd in de marketing-mix.

  • Elk kanaal heeft een sterk punt. Elektronische kanalen zijn vooral geschikt om leads en consumenten-data te verkrijgen, TV is vooral geschikt voor merkenbouw en imago. Direct mailings scoren het hoogst voor het bouwen van merk-loyaliteit, lead-generatie, en het verzamelen van consumenten-data.

Bron: ddma.nl


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.