Even een Tedje halen

10 maart 2006, 08:26

Even een Tedje halenAls je een vorm van het nieuwe uitgeven in praktijk wilt zien, moet je op donderdagmiddag eens gaan kijken op de schoolpleinen van de grote steden.

Door zorgvuldig uitgekozen ‘ted-ambassadeurs’, meestal de populairste tieners van de school, wordt dan de TED uitgedeeld.

Ted is een initiatief van Marcel Boekhoorn (bekend van onder meer Telfort) en Friso Jiskoot (met mijn 27 jaar ben ik een oude lul). De content van het krantje wordt voor ongeveer de helft aangeleverd door de lezers. Zowel de krant als de website swingt. Na een proef in Amsterdam is het blad landelijk gegaan, waarna de oplage is gestegen tot 150.000 exemplaren.

Ted heeft onder meer RTL Boulevard gehaald, met een van de wekelijkse filmpjes.

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!