Executives online bij de ochtendkoffie
Bedrijfsverantwoordelijke raadplegen op een doordeweekse morgen vaker het internet dan de krant, zo blijkt uit een recent onderzoek van Forbes.com in samenwerking met GartnerG2 en Survey.com.
Executives gebruiken het web voor informatie, communicatie en research tijdens de werkdag, wat het web positioneert als een ideaal medium voor marketeers die deze doelgroep op het oog hebben.
Bijna de helft (46 procent) van de bedrijfsverantwoordelijken gaat even online alvorens naar het werk te vertrekken. Ter vergelijking, slechts 38 procent zegt een dagblad te lezen voor ze naar het werk gaan.
Voor 82 procent van de top-executives begint de werkdag met het nakijken van de e-mail. En er is zelfs nog beter nieuws voor adverteerders, bijna de helft (47 procent) zegt dat zij klikken op advertenties die tot hun interessegebied behoren, iets meer dan een kwart leest ook promotionele mails die met hun professionele activiteiten te maken hebben.
De studie “A Day in the Life of CEOs Online” van Forbes.com kan in pdf-versie gedownload worden: http://www.forbes.com/fdc/dayinlife.pdf