Eye of the Hamster
De feestdagen zijn weer voorbij, het is weer tijd om gezonder te eten en meer te sporten. Ook als je een hamster bent. Dus is het thema van de Hamsterweken deze maand 'Eye of the Hamster'.
Credits
Bureau: TBWA\NEBOKO
Doelstelling
De Hamsterweken onder de aandacht brengen, waarbij je bij Albert Heijn het tweede product gratis krijgt bij meer dan duizend producten.
Uitwerking
De welbekende hamsters van Albert Heijn zijn terug! Deze keer zien we een specifieke hamster die iets te veel de teugels heeft laten vieren tijdens de feestdagen. Hij wil weer fit worden en zijn hamstervrienden én de aanbiedingen van Albert Heijn helpen hem daarbij. Net als de gratis app Mijn Leefstijlcoach, waarin challenges en expertinformatie te vinden is.
Oordeel
Ik was al fan toen ik ‘Eye of the Hamster’ zag staan als titel van de commercial. Het bekende Rocky-nummer zong ik in mijn hoofd al mee met de nieuwe tekst. Na het aanklikken van de video werd ik zeker niet teleurgesteld. Dit is precies wat je vooraf bedenkt dat het zou kunnen zijn als je weet dat je een hamsterparodie op Rocky verwacht. Meer hoeft het ook zeker niet te zijn.
Het concept ‘Hamsteren’ of ‘Hamsterweken’ is inmiddels zo bekend dat je dit niet meer hoeft uit te leggen. Je moet er alleen wel even weer de aandacht op vestigen, zodat de doelgroep weet dat het weer voordeeltijd is. Heel tv-kijkend Nederland kijkt al uit naar de hamsters en hun avonturen. Dat komt allemaal door grappige commercials zoals deze, die inmiddels een langlopende reeks vormen.
‘2e gratis’ komt vaak in beeld, de blauwe kleur van Albert Heijn is vaak te zien, net als de herkenbare hamsters natuurlijk. Tot slot zien we Ilse nog even lekker awkward meedoen. Meer is niet nodig qua call-to-action: iedere kijker weet nu wel dat het weer tijd is om te ‘hamstereeeeeen’. En ik denk dat ze, net als ik, geen genoeg kunnen krijgen van deze commercial.