Vorige week stond DiepbiZniZ Consulting op het Digital Marketing Event in de Amsterdam Rai. Beursbezoekers werden uitgenodigd om deel te nemen aan een eyetracking test van negen verschillende advertenties. Sommige advertenties deden de lachspieren doen opwekken. De advertenties die zijn getoond zijn afkomstig van de website Coolhunter. Op de site van Coolhunter vind je meer advertenties.
In totaal hebben 17 beursbezoekers, waarvan zeven mannen en tien vrouwen, deelgenomen aan de eyetracking test. Elke advertenties is 5 seconden aan de beursbezoekers getoond. De hotspots in de heatmaps laten het totaal aantal kijkmomenten (oogfixaties) zien ongeacht de lengte van het kijkmoment. Hoe blauwer de hotspot des te meer kijkmomenten.
1. advertentie Canon
2. advertentie Playboy
3. advertentie Red Cross
4. advertentie Plastic Cup
5. advertentie Legs
6. advertentie Casino
7. advertentie Handwash
8. advertentie Carvertising
9. advertentie Toilet