Eyewonder lanceert push-down ad

27 oktober 2005, 05:58

Eyewonder heeft een nieuw bannerformaat in het leven geroepen: de push-down ad. Het is een expandable banner die niet over de content heenschuift, maar de content naar onder of zijwaarts schuift (via: Frank-ly).

Zoals eerder aangegeven zien we steeds meer bannerformaten die afwijken van de IAB standaarden. Gezien de vele mogelijkheden die internet biedt en de vaak effectievere customized advertenties, vraag ik me dan ook serieus af of standaardisatie uberhaupt zin heeft.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    Kasper Katje

    Op het eerste gezicht in ieder geval veel bezoekersvriendelijker dan al die float-over rommel.


    27 oktober 2005 om 07:02
    Edward Sleijffers

    De eerste kreeg ik gisteren voor m’n kiezen op Reuters.com. Wel ff wennen. Het ’terugschuiven’ gaat namelijk vrij langzaam en dat is vervelend als je middenin de tekst zit… Het is zeker een verbetering t.o.v. de ‘waar-je-ook-klikt-je-klikt-op-de-banner’ variant.


    27 oktober 2005 om 09:20
    VicKuP

    Terugschuiven gaat idd langzaam en is wat mij betreft al snel een behoorlijke showstopper. Daarentegen goed om te zien dat de ontwikkelingen in volle gang zijn. Maar wat me opvalt is dat de meeste innovaties op dit vlak uit Amerika komen. Hebben we in NL niet bureau’s die in deze voorop lopen?


    27 oktober 2005 om 11:04
    dolfkars

    Videostrip.nl (wij) houden ons bezig met deze expandable technieken. Op onze self service site kan je dergelijke banners zelf aanmaken.

    De push down versie behoort ook tot de mogelijkheden.

    Groet Dolf Kars


    27 oktober 2005 om 11:39
    Emile van den Berg

    Dit bestaat al langer voor zover ik weet. Als ik met niet vergis kan dit al enige tijd via Eyeblaster…


    27 oktober 2005 om 12:37
    Koen Verhagen

    Klopt, jaar of twee geleden al weer.


    27 oktober 2005 om 17:47
    media

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit format nog niet eerder had gezien. Enig idee waarom het format zo weinig wordt toegepast?


    27 oktober 2005 om 20:46
    Paul

    De pushdown ad animatie krijg je onder Opera niet te zien. Die toont alleen een statische banner. Met Firefox en IE loopt het in ieder geval lekker vlot. Stuk minder hinderlijk dan de popups.


    27 oktober 2005 om 20:53
    mangold

    Dat EyeWonder spul is heel netjes in elkaar geprogrammeerd: het werkt ook op een Apple als een zonnetje, in zowel Firefox als Safari. En dat kan je van EyeBlaster helaas nog steeds niet zeggen…


    28 oktober 2005 om 02:39
    media

    Carl, is de beperkte implementatie van Eyeblaster wellicht ook de reden dat het vooralsnog weinig is toegepast?


    28 oktober 2005 om 04:01
    mangold

    @Marco: Dat klopt. Pakweg 90% van de bannerontwerpers is professioneel vormgever, en werkt dus – als vanouds – op een Apple computer. En die gaan hun machinepark en software natuurlijk niet voor het gebruik van EyeBlaster compleet overhoop gooien.


    28 oktober 2005 om 05:00
    Emile van den Berg

    Sites accepteren het ook niet altijd – of vragen er gewoon teveel geld voor. Maar neemt niet weg dat we inderdaad wel wat meer buiten de gebaande paden mogen gaan.


    28 oktober 2005 om 05:10
    guy makmel

    eyeblaster push down banner bestaat inderdaad al jaren, en we hebben testen gedaan met telegraaf.nl en het werkt prima. sites moeten het actief aanbieden. Technologie is geen issue. En wat betreft de apple argumenten, 98% van site bezoekers bekijken banners nog steeds op windows. ooit gedacht dat het dan handig is om op dezelfde configuratie te ontwikkelen zodat je zeker bent van want site bezoekers zien…


    2 november 2005 om 07:33
    mangold

    @Guy: We hebben ’t hier al vaker over gehad: er zit een enorme discrepantie tussen het computergebruik van de makers en de kijkers. Bannerontwerpers werken met Apple computers, bannerkijkers hebben Windows PC’s.

    Eyeblaster zou haar afzetmarkt (bij de bannerontwerpers) gigantisch vergroten door het systeem Apple compatibel te maken. Waarom denk je dat ze dit niet doet?


    2 november 2005 om 07:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!