Facebook voegt Live Audio toe
Goed nieuws voor organisaties die veel doen met audio: na de mogelijkheid om live video te zenden, wordt nu ook live audio beschikbaar op Facebook. Begin volgend jaar zal het voor iedereen beschikbaar zijn.
Live audio vanaf begin 2017
Op dit moment is het alleen mogelijk om live te gaan op Facebook als je een video maakt. Van publishers en bedrijven die aan audio voldoende hebben, wordt nu dus nog gevraagd creatief te zijn.
Vanaf begin 2017 komt hier een einde aan. Facebook is nu nog vol aan het testen maar verwacht de nieuwe feature Live Audio in het begin van het nieuwe jaar beschikbaar te maken voor alle Facebook-gebruikers.
Uit onderstaande afbeelding is te concluderen dat het mogelijk is een omslagfoto voor je live audiostream te kiezen en dat je als luisteraar niet gedwongen wordt de Facebook-app geopend te houden om Live Audio af te spelen – take that, YouTube!
Facebook Live Audio – Bron: Recode
Live Audio perfect voor podcasts, publishers en artiesten
Facebook kreeg waarschijnlijk in de gaten dat er organisaties bestaan die genoeg hebben aan alleen audio. Daarom wordt deze mogelijkheid aan het scala van toepassingen gevoegd. Het is perfect voor bijvoorbeeld podcasts en live interviews, maar ook voor artiesten die live een setje willen weggeven of een sneak preview van hun nieuwe single willen laten horen. Of denk eens aan radiozenders die gedeelten van hun radioprogramma live via Facebook willen uitzenden. Mogelijkheden genoeg!
Live is belangrijk voor Facebook
Het ‘in het moment’ zijn is de afgelopen periode erg belangrijk gebleken voor Facebook. Zo introduceerde Facebook begin dit jaar Live Video, maar ook op dochterplatform Instagram kun je sinds vorige maand live video uitzenden.
Daarnaast is het binnenkort mogelijk om 360-gradenvideo’s live uit te zenden via Facebook en krijg je straks een pop-up wanneer iemand die je volgt live is. En begin volgende maand wordt dus ook Live Audio aan het assortiment toegevoegd.
In het Facebook-algoritme heeft alles wat live is voorrang, om zo het gebruik ervan aan te moedigen. Hiermee maakt Facebook duidelijk dat het vindt dat live toekomst heeft – of de toekomst is.
Goed om weten, bedankt om ons op de hoogte te houden.