FBTO lanceert chatmogelijkheid op website

16 november 2005, 05:47

Verzekeraar FBTO biedt bezoekers van haar website sinds kort de mogelijkheid rechtstreeks te chatten met medewerkers van het bedrijf. FBTO is hiermee volgens eigen zeggen de eerste verzekeraar van Nederland die klanten deze mogelijkheid biedt.

Op de homepage van FBTO en bij het afsluiten van verschillende verzekeringen, wordt de bezoeker gewezen op de mogelijkheid via chat in contact te komen met FBTO.

Jan van der Werf, Marketing & Online Business Manager bij FBTO, vertelt: “FBTO hanteert als motto ‘verzekeren kan je zelf’. We zijn dan ook continu op zoek naar manieren om onze (potenti?le) klanten nog beter te voorzien van benodigde informatie. Vroeger werden veel vragen telefonisch gesteld en beantwoord. Dit is niet langer vanzelfsprekend. Vandaar dat we, naast de gebruikelijke kanalen, nu ook chat aanbieden. Klanten kunnen dan zelf kiezen op welke manier zij contact met ons opnemen, afhankelijk van hun vraag en voorkeur.”

De chat-functionaliteit is door portalspecialist e-office ontwikkeld op basis van Lotus Instant Messaging (Sametime) en geïntegreerd in de bestaande website.

Bron: persberichten.com, ebase.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Boogaarts-rekenmodule

    FBTO is daarmee niet de eerste. Eind jaren negentig was er ook een verzekeraar (ik dacht Zwitserleven) die een dergelijke functie had maar dan alleen op bepaalde tijden. Dit is volgens mij niets geworden


    16 november 2005 om 13:21
    Raedts

    Ik geloof absoluut in de mogelijkheden van chat als verkoopkanaal.

    Het zou natuurlijk erg mooi zijn als de chattende medewerkers een extra incentive voor de klanten hebben om ze direct binnen te halen, dus met een soort van e-coupon de klanten binnen 2 uur na de chat extra korting geven of zo.

    Je hebt namelijk live contact met hele “warme” klanten die al op je site zijn. Als je het klikgedrag van de klant dan ook nog kan zien kan je direct een inschatting maken van de interesses en de verkoopkansen.


    16 november 2005 om 13:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!