Fortis en Feyenoord lanceren online game

9 maart 2006, 05:45

Fortis en Feyenoord hebben recent een online game gelanceerd. Onder de titel “Ben jij de grootste Feyenoord kenner” worden supporters uitgedaagd hun kennis over de club te testen. In het spel moet je drie vragen over radiofragmenten die je hoort zo snel mogelijk beantwoorden. Heb je alle vragen goed, dan maak je kans op enkele prijzen. Het spel is de afgelopen dagen al meer dan 20.000 keer gespeeld en zal komende weken gepromoot worden via Radio Rijnmond, het AD en bannering op sites.

Ik heb geen verstand van voetbal, maar mis eigenlijk wel de interactie van het voetbalspel zelf in de game. Waar zijn de spelers? Waar is het voetbalspel? Of heb ik gewoon de verkeerde vragen gekregen?

bron: Sponsor Online

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Martijn van de Weijer

    Het is inderaad geen game, maar een quiz. Weer een leadgeneratie concept om emailadressen (voor het AD) te verzamelen. Ben benieuwd of dit virale concept buiten de grenzen van Rotterdam doorbreekt….


    9 maart 2006 om 09:52
    VicKuP

    Slechte quizplay. Weet je het antwoord, moet je wachten tot het fragment helemaal klaar is. Dat zuigt natuurlijk enorm!


    9 maart 2006 om 14:26
    Bob

    Vickup, misschien vinden Feyenoord Fans het wel kicke om die oude fragmenten nog eens te horen. Vind juist dat enorm goed nagedacht is over de belevingswereld van een echte fan. Maar begrijp aan jouw antwoord dat je het vervelend vindt om mooie Feyenoord fragmenten te in zijn geheel te horen, mijns inziens ben je dan geen sport liefhebber.


    11 maart 2006 om 14:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!