‘Gat in de muur’ project is groot succes

3 mei 2005, 03:18

De Indische IT-er Sugata Mitra helpt kansloze kinderen digitaal op weg, door hen simpelweg van PC’s te voorzien. De kinderen, die geen Engels kennen en nog nooit een computer hebben gezien, snappen na een paar minuten dat het pijltje op het scherm gekoppeld is aan de beweging van het kastje met ‘t snoertje, en dat er allerlei interessante dingen gebeuren als je op dat kastje drúkt.

Sugata Mitra is ervan overtuigd dat de kinderen zonder onderwijs en begeleiding de weg kunnen vinden in de digitale, Engelstalige wereld.

Bill Gates is tegelijkertijd steeds banger aan ‘t worden, voor de snelle opkomst van de oosterse kenniseconomie.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Huub

    Afgezien van dat het voor veel mensen een interessant project is toch een kritische noot vanuit het perspectief van ontwikkelingssamenwerking: “‘Gat in de muur’ project is groot succes” -> de grote vraag is hoe je definieert of iets een “groot succes” is en voor wie precies.

    Schieten de kinderen hier echt iets mee op en helpt hen dit de armoede en afhankelijkheid te ontvluchten?

    Of is het meer een succes in termen van free publicity voor de firma NIIT?

    Of valt dit in de categorie “vrouw bouwt weeshuis in Sri Lanka (en zamelt hier 50 miljoen mee op) terwijl de lokale bevolking hier niet op zit te wachten?”


    3 mei 2005 om 15:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!