Geenstijl.nl gaat commercieel
Nadat weblog geenstijl nog geen jaar geleden ‘kritiek’ uitte op de viral marketing campagne van Axe, lijkt het nu zelf definitief de commerciele weg in te slaan.
Eerder deze week maakte geenstijl bekend dat speurders.nl, de advertentiesite van de Telegraaf, sponsor is geworden van de veelbesproken weblog. Vervolgens melde geenstijl vanavond dat ze in samenwerking met speurders.nl honderd digitale camera’s gaan weggeven aan trouwe sitebezoekers. Om in aanmerking te komen voor een camera moeten de deelnemers zich echter wel eerst registreren. Naast het feit dat het hierbij waar-schijnlijk gaat om een restant van de speurders.nl camera actie, is dit natuurlijk een marketingtruuk uit het boekje. Geef iets ‘gratis’ weg in ruil voor contactgegevens. Wat zou de volgende stap zijn? Een viral marketing campagne voor Dorritos?
Telegraaf is al vaak in verband gebracht met GeenStijl. De mensen achter Speurders kennen de makers van GeenStijl persoonlijk. Dit lijkt me dan ook een simpele handjeklap actie.
GeenStijl is ontzettend snel gegroeid. Ik ben blij dat een partij als de Telegraaf eindelijk inziet dat adverteren op blogs lonend kan zijn!
Hadden ze bij de Telegraaf best even het correcte lettertype door mogen sturen…
@Steven: Inderdaad goed dat adverteerders de waarde van weblogs gaan inzien. De volgende stap is dat ze ook de juiste weblogs weten te vinden om hun doelstelling(en) te realiseren. Keuze van speurders om te kiezen voor geenstijl is overigens geen slechte keuze. Groot bereik en interessante doelgroep (voor speurders dan).
@Bert: De Telegraaf had mij inderdaad best even het juiste font kunnen sturen voor het maken van dit geenstijl-logo in photoshop 🙂
@Marco: tis de Akzidenz… 😀
Bezoekers kopen met een camera is naar mijn mening hetzelfde als lid worden van een blad en camera “kado” krijgen.
Geen Stijl is de laatste tijd al bezig met het maken van verkapte reclame.
Kijk maar eens naar de post over (of eigenlijk voor) RouteMobiel en de Euro kroeg. Zo zijn er nog een aantal voorbeelden te vinden.
Persoonlijk vind ik het goedkoop score met een in het verleden opgebouwde naam.
Je ziel verkopen aan de commercie is schijnbaar zelfs bij ‘weblogs’ mogelijk.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!