Genomineerden De Beste Social Media Awards bekend

21 mei 2014, 12:00

Coolblue, NS, KLM, Donald Duck, Wereld Natuur Fonds en Ikea grootste kanshebbers

De genomineerden voor De Beste Social Media Awards zijn bekend. Uit de ruim 400 inzendingen zijn in tien categorieën ieder vier merken genomineerd die kans maken op de prijs. Het merk met de meeste stemmen van het publiek en de waardering van de vakjury wint. De grootste kanshebbers zijn webshop Coolblue met vier nominaties, NS met drie nominaties, KLM, Wereld Natuur Fonds, Donald Duck en Ikea met twee nominaties. Iedereen kan vanaf vandaag stemmen via debestesocialmedia.nl. Op donderdag 12 juni worden de winnaars onthuld.

De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden en is een initiatief van platform De Beste Social Media. Dit jaar worden zij voor het eerst uitgereikt aan de beste visuele posts, hilarische grappen of zeer gevatte inhakers.

Vakjury

De jury voor De Beste Social Media Awards bestaat uit cabaretier, theatermaker en acteur Wart Kamps, viral expert bij First Rocco Stallvord, art director bij Achtung Jort Schutte, schrijver Marten Mantel, oprichter versereclame.nl en initiator van de Newsjackathon Gonnie Spijkstra en creative director bij DigitasLBi Ellen Hooghiemstra. De winnaar wordt voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door de stemmen van de vakjury.

Over De Beste Social Media

Platform De Beste Social Media komt met de allereerste prijzen voor berichten op social media: De Beste Social Media Awards. Het platform is in 2013 opgericht door social media adviseur Diederik Broekhuizen. Broekhuizen pleit voor meer erkenning en een betere kwaliteit van redactie van merken en bedrijven op social media.

Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen: “Social media zijn volwassen geworden en verdienen in Nederland zijn eigen creatieve prijzen. Er zijn tegenwoordig genoeg bedrijven die hun socialmediapagina’s op een fantastische manier gebruiken om hun publiek te bereiken. Deze bedrijven moeten beloond worden.”

Stem nu!

Tot en met 10 juni 2014 kun je via www.debestesocialmedia.nl stemmen op jouw favoriete inzending.

De Beste Social Media Awards worden mede mogelijk gemaakt door Sales Care, Marketingfacts en Curated.

Genomineerden De Beste Social Media Awards 2014

Beste INHAKER

  • Hi
  • Hogeschool Rotterdam
  • Blokker
  • Hema

Beste HUMOR

  • Centraal Beheer Achmea
  • Desperados
  • Media Markt
  • Coolblue

Beste VISUEEL

  • Bijenkorf
  • Wereld Natuur Fonds
  • Holland Casino
  • Ikea

Beste CREATIEF

  • Coolblue
  • Heineken
  • Praxis
  • De Social club

Beste TEKST

  • Absolut Vodka
  • Transavia.com
  • Pickwick Thee
  • NS

Beste INTERACTIEF

  • Jamin
  • Grolsch
  • Coolblue
  • Campina Boer en Land

Beste REACTIE van een bedrijf

  • Ikea
  • NS
  • Oxxio
  • KLM

Beste MERK

  • Donald Duck
  • Wereld Natuur Fonds
  • Coolblue
  • KLM

Beste INTERNATIONAAL

  • Pornhub
  • Ryanair
  • Oreo
  • Skittles

SLECHTSTE bericht

  • Trijntje Oosterhuis
  • NS
  • Philips
  • New York Pizza

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!