Genomineerden Nationale E-mail Marketing awards
De jury heeft 5 cases aangewezen die in aanmerking komen voor het winnen van een award.
Genomineerden in de categorie E-mail Marketing:
– M-one/Kimberly Clark: Page puppy Case
– Wegener DM/Fitness First: Fitness First Case
– Acxiom/Koninklijke Landmacht: Wervingscase nieuwe medewerkers
Genomineerden in de categorie E-mail Publishing:
– Rapidsugar/Telegraaf: Speurders.nl Case
– Veritate/Reed Business Information: NT email Nieuwsbrief
De awards voor de beste e-mailcampagnes van Nederland worden uitgereikt tijdens de de vierde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 7 september 2005 plaatsheeft in de Meervaart te Amsterdam.
De jury bestaat uit Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur, Beer Flik van Dynamic Zone, Peter Joziasse van TPG Post en Michel Schaeffer van bol.com. De campagnes zijn getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:
– effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
– creativiteit (o.a. opmaak, lay-out, content)
– inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
– onderdeel van totale communicatie
– functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
– innovatieve elementen, is het vernieuwend
– de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)
Jammer dat het slechts beperkt blijft tot 5 genomineerden verdeeld over 2 categorieën. (al is dat bij veel award verkiezingen het geval)