Gert Jaap Schoppink COO ilse media

21 december 2006, 13:56

Ilse media benoemt Gert Jaap Schoppink tot Chief Operations Officer met ingang van 1 januari 2007. In deze functie is Schoppink verantwoordelijk voor Sales, Business Development, Startpagina.nl en ilse.nl en lid van het Management Team van ilse media.

Met zijn 16 jaar ervaring in de mediabranche zal Schoppink het Management Team van ilse media verder versterken en een belangrijke bijdrage leveren aan de online groeistrategie van Sanoma als concern. Schoppink vervulde diverse functies bij Sanoma Uitgevers, waaronder bladmanager Eigen Huis & Interieur en VT wonen, marketingmanager Panorama, sales manager van de woonbladen en uitgever van het cluster Special Interest. De laatste twee jaar was hij uitgeefdirecteur van de uitgeefgroep Special Interest.

Schoppink: “Ik zie deze nieuwe verantwoordelijkheid als een enorme kans om mijn ervaring in te zetten voor de online wereld, en tegelijkertijd specifieke online ervaring op te doen. Ik ben gefascineerd door de kansen die er voor ilse media en moederbedrijf Sanoma Uitgevers liggen. Geen andere partij in de Nederlandse markt heeft een vergelijkbare positie. Een positie die we verder gaan uitbreiden!”

Schoppink gaat rapporteren aan Paul Molenaar, CEO ilse media en COO Online & Media Innovatie van Sanoma Uitgevers: “Schoppink brengt drive en ervaring op een breed scala aan terreinen met zich mee. We zien dat de advertentiebestedingen online significant blijven groeien en het is voor ons belangrijk om de producten en de organisatie zo te vormen dat we daar maximaal op ingericht zijn. Ik ben ervan overtuigd dat Gert Jaap samen met sales manager Saskia Wagenmakers-Snoep een nieuw fundament onder verdere groei gaat leggen.”

Met de komst van Schoppink bestaat het Management Team van ilse media uit CFO Erwin van Meeteren, directeur NewRulez Toon Branbergen en directeur Kieskeurig.nl Bert Wiggers. Er wordt nog gezocht naar een Chief Technology Officer.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

10 Reacties

    jan

    Ilsemedia medewerkster plaatst persbericht van ilsemedia over Ilsemediamedewerker. Zal wel zijn omdat dit een Ilseblog is, maar fraai/inhoudelijk/informatief of prettig om te lezen is het bepaald niet.


    21 december 2006 om 14:06
    Ronald

    Sterker nog… de vorige twee postings (Nils en Cem) waren ook van Ilse-mensen.

    Maar is dat nou zo erg ,Jan? Het gaat toch om de kwaliteit?


    21 december 2006 om 14:54
    M Roelofs

    Ik wens Gert-Jan veel succes! Zal een forse taak worden om in Paul’s voetsporen te treden bij de 2e online uitgever van Nederland.


    21 december 2006 om 15:01
    Peterrr

    @ M Roelofs: Paul Molenaar blijft gewoon aan bij ilse in zijn huidige functie van CEO, dus van “in de voetsporen treden” is geen sprake. En de beste man heet Gert Jaap 😉


    21 december 2006 om 16:50
    media

    Gert Jaap gefeliciteerd met je nieuwe functie en we spreken elkaar ongetwijfeld binnenkort!

    Lianne, prima om dit soort nieuws op marketingfacts te zetten maar ik zou het waarderen als je iets meer brengt dan alleen persberichten. Alvast dank!


    21 december 2006 om 17:00
    CemYildiz

    @Ronald: “Sterker nog… de vorige twee postings (Nils en Cem) waren ook van Ilse-mensen.”

    Ik werk sinds april bij Ubisoft.


    21 december 2006 om 17:11
    Maartje

    Gert Jaap: heel veel sterkte, zeker nu het Startpagina sales team uit elkaar gevallen is…


    21 december 2006 om 17:20
    media

    En beide waren inhoudelijk en hadden helemaal niets met ilse media te maken. Niet zeuren dus 😉


    21 december 2006 om 17:20
    Willem L

    Ik ben benieuwd wie de nieuwe CTO wordt. We zullen het hier binnenkort wel lezen . . .

    (Beetje zeuren mag toch wel)


    22 december 2006 om 07:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!