Geur-hype op komst?

28 maart 2005, 08:45

Is er een geur-hype op komst? Afgelopen donderdag verscheen het Dagblad van het Noorden met een luchtje. De krant bevatte een katern over het zogenaamde suikerdorp Hoogkerk dat gelegen is tussen de suikerfabrieken van CSM en de Suikerunie. Om het katern extra kracht bij te zetten werd de krant voorzien van een honingachtige geur. Nu kan ik je wel zeggen dat gedurende de campagne waarin de suikerbieten in de fabrieken worden verwerkt, het naar alles behalve een zoete honinglucht ruikt in de omgeving van Groningen, maar dat even ter zijde. 22 Maart verscheen de Metro ook al met een geurende achterpagina voor de nieuwe geur ‘Fete de Fleurs’. Toeval of is er een geuroffensief op komst in adverterend Nederland?

En dat alles terwijl er momenteel in Noord- en Midden Nederland vrijwel overal een brandlucht te ruiken is dankzij de paasvuren bij onze oosterburen. Marco, jij zit ten oosten van de Randstad, kun je even wat Dagbladen van het Noorden en Metro’s op die brandstapel bij je gooien 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Het meurt hier inderdaad behoorlijk. En ik gisteren denken dat de buurman de open haard had aangestoken. Waren het blijkbaar de paasvuren!


    28 maart 2005 om 09:11
    Dr.D

    Wat is er dan met ‘scratch `n sniff’ gebeurd?

    Of de dubbelgevouwen advertenties van de parfums in de glossy`s…


    28 maart 2005 om 13:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!