Gezocht: auteurs en examinatoren voor nieuw NIMA-examen Online Marketeer #adv

16 september 2014, 12:30

NIMA is het exameninstituut voor marketeers en ontwikkelt de bekende NIMA A-, B- en C-examens. Natuurlijk blijft het vakgebied in ontwikkeling en is de markt aan het veranderen. Binnenkort start NIMA daarom met het nieuwe examen Online Marketeer. Voor dit examen zijn wij op zoek naar auteurs van examenvragen én naar examinatoren.

Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vraagt om ambachtelijke kennis en kunde op tal van deelgebieden. Kennis van SEO/SEA, Google Analytics, usability, social media en mobile bijvoorbeeld. Deze deelgebieden ontwikkelen zich ook nog eens snel, waardoor nieuwe specialismen ontstaan. Zo spreekt de inzet van mobile marketing nu vanzelf, maar sinds hoe lang is dat zo? Het NIMA-examen Online Marketeer toetst de benodigde strategische componenten en essentiële online instrumenten om jou op weg te helpen in de wereld van online marketing.

Het examen is bedoeld voor mensen die een (eerste) baan als online marketeer ambiëren of die hun specifieke kennis over offline marketing willen aanvullen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Het examen bestaat uit een schriftelijk en een mondeling deel. Voor het schriftelijke deel zoekt NIMA auteurs, voor het mondelinge deel examinatoren.

Auteurs gezocht

Als NIMA-auteur ben je verantwoordelijk voor het schrijven van examenmateriaal en werk je nauw samen met de relevante NIMA Examencommissie. Je werkt aan de hand van een duidelijke auteursbriefing en wordt ongeveer drie maanden voorafgaand aan de examendatum door ons ingeschakeld.

Wie zoeken wij?

Ben jij als inhoudsdeskundige of professional werkzaam in het vakgebied online marketing (analytics, social media, zoekmachinemarketing, online advertising, e-mail marketing)? En heb jij interesse in het schrijven van cases en meerkeuzevragen voor examens? Laat het ons weten.

Examinatoren gezocht

Als examinator van het mondelinge deel van het NIMA Examen Online Marketeer neem je met een collega-examinator examens af op basis van een door de kandidaat ingediend stuk. De te examineren onderwerpen zijn analytics, social media, zoekmachinemarketing, online advertising en e-mailmarketing.

Wie zoeken wij?

Onze nieuwe examinatoren zijn aantoonbaar specialist en hebben up-to-date kennis op een of meer van deze vakgebieden. Ervaring met het afnemen van mondelinge examens is een pré, maar zeker geen vereiste. Voor je aan de slag gaat als examinator word je door ons opgeleid om examens af te kunnen nemen. Als examinator heb je geen binding met een opleiding voor het NIMA-examen Online Marketeer.

Interesse?

Heb je interesse in de rol van auteur en/of examinator? Stuur dan een e-mail naar Esther de Berg, productmarketeer examens bij NIMA, met een link naar jouw LinkedIn-profiel of met een CV. NIMA neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mocht je nog vragen hebben, bel dan even met Esther via 020 – 503 93 31.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!