Google Automat op komst
In een post op Inside Google valt vandaag te lezen dat Google mogelijkerwijs haar Adwords programma gaat uitbreiden met een functie om particulieren in staat te stellen snel hun spullen te verkopen.
Google Automat zou het resultaat zijn van een patentaanvraag dat al in maart 2004 werd ingediend en nu pas uitgebreid wordt behandeld op diverse fora. De toepassing zal overigens niet gaan lijken op de Marktplaatsen en eBays van deze wereld, daar er geen sprake is van een veilingprincipe.
Google zegt in diverse screenshots over de nieuwe tool: “It?s easy to get started – just type in the name, description, and price of what you?re selling, and how you want buyers to contact you. We?ll automatically create a Google AdWord for you, and host a web page that provides the full listing of your item”.
De screenshots van Google Automat zijn hier te bezichtigen.
@ Wolter. dit lijkt wel wat op Marktplaats wat overigens geen veiling is.
Is het nu voor particulieren of voor bedrijven?
Ik begin steeds minder te begrijpen waar Google mee bezig is. De organische resultaten hebben na de laatste update een dramatische kwaliteit.
Wanneer ze nu ook nog de Adwords vol gaan spammen met particulieren die hun 2e hands rommel aanbieden is het einde zoek. Laat ze dit soort dingen aub buiten Google houden en op een aparte pagina.
Ik heb dit al een keer gedaan als test voor het verkopen van een product. Ik had een adwords account aangemaakt en het product zo aangeboden met een website er bij. Het geld heb ik dus bij Google uitgegeven inplaats van MarktPlaats.
Dat beviel mij erg goed, ik zou het zeker weer doen.
Ik snap dit dus erg goed van Google
Dit is een goede manier om producten te verkopen die je snel kwijt wilt voor een (niet te hoog) vast bedrag. De kans is groot dat je met een paar linkjes van 5 cent je koper hebt gevonden. Wil je de hoofdprijs voor je product dan kun je beter in op een veiling site gaat. Bij Google kost immers iedere kijker (klik) je geld. “Kijken, kijken en niet kopen” iets waar we schijnbaar goed in zijn kan kostbaar zijn.
“Kijken, kijken en niet kopen”
@Boogaarts
Dit is niet helemaal waar volgens mij, mijn taktiek die ik toen hanteerde was zoveel mogelijk product omschrijving in de ad zetten, ook de prijs dus. Daarmee voorkom je dat mensen klikken die denk dat het veel minder waard is. Als je dit goed kan inschatten gaan alleen de mensen klikken die ook dit geld er voor over hebben.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!