Google start Nederlandse versie AdWords

Google start Nederlandse versie AdWords

Google is een Nederlandstalige versie van AdWords gestart, een advertentiemiddel dat werkt op basis van cost-per-click.

dverteerders kunnen hiermee zelf hun reclame toevoegen aan de sites die gebruik maken van Google. De Nederlandse versie van AdWords betekent concurrentie voor QualiGO. 

Google AdWords is al enige tijd beschikbaar, maar alleen in de talen Engels, Duits, Italiaans, Spaans, Frans en Japans. Google zegt dat met de toevoeging van Nederlands het mogelijk is om “effectiever te targeten op de Nederlandse markt”. Bovendien krijgen adverteerders een Nederlandstalige interface te zien en is er ondersteuning van een Nederlands verkoopteam.
De adverteerder die reclame wil plaatsen op de site en partnersites van Google kan online zijn advertentie toevoegen. Eenmalig kost dit vijf dollar, vervolgens wordt per doorklik een bedrag in kosten gebracht. Dit bedrag hangt af van de categorie cq zoekterm waarop geadverteerd wordt. De reclame verschijnt vervolgens in het kader rechts van de zoekresultaten.

Google gaat met zijn Nederlandstalige versie de concurrentie aan met QualiGO, dat tot op heden de enige aanbieder van een dergelijke cost-per-click advertentiemethode bij zoekmachines in Nederland was. Op wereldschaal concurreert Google met zijn AdWords meer met het Amerikaanse Overture. Het verschil is dat Google naast het bedrag dat een adverteerder per doorklik wil betalen ook “relevantie” laat meespelen in de rangschikking van de reclamelinkjes. Overture doet dit niet. Recent kocht Overture AltaVista en het Noorse bedrijf voor zoektechnologie Fast Search & Transfer, voor een gecombineerd bedrag van 240 miljoen dollar (inclusief een premie die nog afhankelijk is van de prestaties van Fast).

Bron:
http://www.emerce.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Google richt zich sinds eergisteren actief op de Nederlandse en Belgische advertentiemarkt. Nederlandse adverteerders kunnen nu lokaal betaalde links bij trefwoorden kopen op Google.nl en Google.be. Google Amerika breidt zijn exploitatieactiviteiten naar dochtersites uit, waaronder Blogger.


    Nederlandse adverteerders kunnen sinds deze week bieden bij Googles Adwords op trefwoorden. Hoe meer een adverteerder betaalt, des te hoger de advertentie komt te staan naast Googles zoekresultaten.

    Zoekmachinevolger Voelspriet.nl had contact met Google over de uitbreiding naar Nederland en Belgie. Google heeft een aparte Nederlandstalige sectie van zijn Adwords-dienst ingericht, met bijbehorende personele ondersteuning. Advertenties kosten minimaal 5 euro en ze kunnen binnen 15 minuten online staan.

    Blogger commercieel

    Gebruikers van Blogger gaan het eerste resultaat van de overname van weblogbedrijf Pyra Labs zien. Google maakte gisteren bekend de Adword-dienst uit te breiden naar een aantal dochtersites. De Adword-uitbreiding heet Content-Targeted Advertising.

    Adverteerders die advertentieruimte bij trefwoorden kochten via Adwords kunnen hun advertentie terug zien bij Blogger-sites. De Adword-advertenties staan zij aan zij met kopij op sites als HowStuffWorks, Weather Underground en Blogger.

    Content-Targeted Advertising is vooralsnog louter te gebruiken door adverteerders die zich richten op de Engelstalige Googles, schrijft News.com.

    Bron:
    http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1498_1441185,00.html

    Links:
    https://adwords.google.nl/select/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.