Google verbetert advertentieprogramma

9 oktober 2003, 14:16

Zoekmachine Google heeft z’n AdWords-advertentieprogramma uitgebreid met diverse nieuwe functies. Adverteerders kunnen nu bijvoorbeeld bijhouden hoe vaak een klik op een betaalde link uiteindelijk resulteert in een zakelijke transactie.

Google’s AdWords stelt adverteerders in staat om te bieden op een plaatsje bij de zoekresultaten die verband houden met de ingevoerde keywords. De advertenties verschijnen vervolgens als gesponsorde links naast de gewone, niet-betaalde resultaten.

Google heeft AdWorks inmiddels op drie manieren uitgebreid. De meest in het oog springende aanpassing betreft de genoemde mogelijkheid om de effectiviteit van de betaalde links te meten. Verder geeft Google z’n adverteerders de mogelijkheid om te profiteren van eventuele zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan de keywords waarvoor men reeds heeft betaald.

In tegenstelling tot andere advertentieprogramma’s houdt Google nu bovendien in de gaten hoeveel keer er geklikt wordt op de getoonde gesponsorde links. Advertenties die maar weinig verkeer genereren worden hierdoor automatisch minder prominent op de site geplaatst. Op deze manier hoopt Google z’n dienst zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoeften van de gebruikers.

Volgens Google heeft de AdWorks-service zo’n 150.000 betalende klanten.

(Bron: De Telegraaf)

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    AdWorks (met k) of AdWords (met d)? Lijkt me een slordigheidje van De Telegraaf maar je weet nooit.

    Ik dacht trouwens dat deze service nog niet in Nederland beschikbaar was!?


    9 oktober 2003 om 16:06
    media

    Ik werd getriggerd door de nieuwe service “meten van effectiviteit van de betaalde links”. Volgens mij is deze nog niet actief voor de Nederlandse versie van AdWords. Komt wel (zeer) binnenkort!

    Ben een AdWords gebruiker van het eerste uur.


    9 oktober 2003 om 16:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!