Google’s AdSense accepteert nu ook animatie-banners

9 december 2004, 07:24

Het programma waarmee Google contextuele tekstadvertenties plaatst op websites van derden accepteert nu ook banners met GIF-animaties. En dat is mogelijk een directe reactie op de lancering van Conducive.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Michiel Frackers

    Carl, wat is jouw mening over de meest effectieve vorm van Google Ads? Skyscrapers, tekstblokjes of misschien deze animerende bende?


    9 december 2004 om 12:04
    mangold

    Voor de duidelijkheid: het gaat hier over Ad[em]Sense[/em] advertenties, niet over Ad[em]Words[/em]. En die banners komen dus niet tussen of naast Google’s zoekresultaten te staan.

    @Michiel: Ik heb een gruwelijke hekel aan websites die eruit zien als een kermisattractie, maar houd tegelijkertijd best van een mooie Flashbanner, zo af en toe.

    Qua effectiviteit doen tekstadvertenties het volgens mij ’t beste als ‘contextual ads’, terwijl beeldbanners juist effectief zijn om mensen op [em]nieuwe[/em] ideeën brengen. En maakt ’t natuurlijk een hoop uit voor wát je adverteert 😉


    9 december 2004 om 13:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!