Google’s AdSense accepteert nu ook animatie-banners

9 december 2004, 07:24

Het programma waarmee Google contextuele tekstadvertenties plaatst op websites van derden accepteert nu ook banners met GIF-animaties. En dat is mogelijk een directe reactie op de lancering van Conducive.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

2 Reacties

    Michiel Frackers

    Carl, wat is jouw mening over de meest effectieve vorm van Google Ads? Skyscrapers, tekstblokjes of misschien deze animerende bende?


    9 december 2004 om 12:04
    mangold

    Voor de duidelijkheid: het gaat hier over Ad[em]Sense[/em] advertenties, niet over Ad[em]Words[/em]. En die banners komen dus niet tussen of naast Google’s zoekresultaten te staan.

    @Michiel: Ik heb een gruwelijke hekel aan websites die eruit zien als een kermisattractie, maar houd tegelijkertijd best van een mooie Flashbanner, zo af en toe.

    Qua effectiviteit doen tekstadvertenties het volgens mij ’t beste als ‘contextual ads’, terwijl beeldbanners juist effectief zijn om mensen op [em]nieuwe[/em] ideeën brengen. En maakt ’t natuurlijk een hoop uit voor wát je adverteert 😉


    9 december 2004 om 13:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!