‘Hand van god’ tijdelijk van de buis

12 mei 2005, 03:00

Versatel staakt de uitzending van de commercial met daarin ‘de hand van god’. Christenen waren woedend geworden over deze volgens hen godslasterlijke uiting. Op de dag dat de handel in Versatel op de beurs werd stil gelegd, behandelde de reclamecodecommissie de 213 ontvangen klachten.

Over twee weken zal de reclamecodecommissie een uitspraak. Versatel neemt daarna een definitief besluit ten aanzien van de commercial. Voor wie het allemaal heeft gemist; de omstreden commercial is op de site van Versatel nog te bewonderen. Ik denk zelf dat Versatel blij is met al deze extra aandacht en misschien zelfs er op gehoopt had. (Via Adformatie)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mangold

    Tja, God houdt niet van humor. In de hele bijbel is niet één grapje te vinden; de heilige drie-eenheid is altijd bloedserieus. Voor vrolijke, blije mensen moet je niet bij Christus zijn…


    12 mei 2005 om 03:25
    Rens Krijgsman

    Jawel hoor, er zijn zat vrolijke blije christenen met gevoel voor humor.

    Als atheïst kan ik me nog steeds wel voorstellen dat ze niet graag hebben dat er de spot gedreven wordt met iemand die ze erg dierbaar is.


    12 mei 2005 om 07:27
    mangold

    Ik vind niet dat Versatel ‘de spot drijft’ met God; ze laat gewoon op een grappige manier zien dat God’s wegen ondoorgrondelijk zijn (en dus niet commerciëel uitbaatbaar).


    12 mei 2005 om 08:16
    Rens Krijgsman

    En dat is dus het verschil in opvatting 😉 De klagers zien het wel zo, en vanuit die optiek kan ik me de klachten voorstellen.


    12 mei 2005 om 10:29
    Doron

    Ronduit belachelijk dit. En tja free publicity is altijd mooi meegenomen. maar ik denk niet dat dat de insteek van Versatel is geweest..


    12 mei 2005 om 10:39
    daniel@clickvalue.nl

    De dierbaarheid van god is hier helemaal niet aan de orde. Het gaat om Maradonna. Toen die zei dat zijn handsbal, de hand van God was hoorde ik niemand klagen.

    Al dit gedoe doet me denken aan een uitschuifbare teen met een gebrek aan aandacht. Bid voor jezelf en val er vooral niemand mee lastig.


    12 mei 2005 om 15:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!