Marieke Heesakkers is Beste Brabantse Marketeer 2021

Marketing & culture manager bij Berkvens Deursystemen Marieke Heesakkers is woensdagavond uitgeroepen tot winnaar van de Beste Brabantse Marketeer 2021. Onze Luuk zat namens Marketingfacts en NIMA ook in de jury.

27 mei 2022, 09:31 2290 x gelezen

In totaal gingen er drie prijzen gingen uit: een voor Marieke Heesakkers (Berkvens Deursystemen) voor Beste Brabantse Marketeer, een voor Michelle de Bresser (Attractiepark DippieDoe) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Nina Hoek van Dijke (Jong & Je Wilt Wat) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.

In totaal zijn 100 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, de drie winnaars gekozen. De jury is onder de indruk van de kwaliteit van de finalisten.

Over Marieke Heesakkers, winnaar van de overall categorie zegt het jury-rapport: “Marieke is een allround marketeer die bij de basis blijft van marketing; waarde toevoegen en duurzaam relevant blijven voor de consument. Daarmee heeft zij een stevige bijdrage geleverd binnen een B2B branche die van nature niet zo bezig is met de eindgebruiker. Daarnaast is zij ook heel actief in het vakgebied als blogger op Marketingfacts en voorzitter van NIMA Zuid, waarmee zij een inspirator is voor collega marketeers.”

Ook over Michelle de Bresser, winnaar van de categorie Aanstormend Talent is de jury vol lof: “Michelle heeft een aanstekelijk enthousiasme die als jonge marketeer waarde toevoegt in de breedste zin van het woord. Met haar jonge leeftijd en haar korte ervaring in het vak, is dit een unieke Brabantse persoonlijkheid die op alle fronten uitblinkt. Wij zijn in het interview volledig omvergeblazen. Een terechte winnares die in het Brabantse niet onopgemerkt zal blijven.”

Tot slot motiveert de jury de keuze voor Nina Hoek van Dijke, winnaar van de categorie Maatschappelijke Impact: “Een dame die energie over heeft – 100.000 volt! Een dame die fascineert. Ze is enorm gedreven en heel gedegen, en vanaf de start van haar carrière met maatschappelijke vraagstukken bezig. Nina betrekt jongeren bij verschillende thema’s zoals bijvoorbeeld de centrumontwikkeling van Eindhoven. Nina heeft een grote bijdrage gehad in het succes van de Kindertelefoon. Helpt merken om de jongeren doelgroep serieus te nemen. Nina laat hiermee duidelijke voorbeelden zien van haar maatschappelijke impact.”

Waarom deze verkiezing

Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda, zegt hierover: “Met de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet en een bijdrage leveren aan het marketingvak in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.”

Professor Rudy Moenaert, voorzitter van de vakjury, zegt hierover: “Het is belangrijk dat marketingtalent en prestaties gezien en erkend worden. Marketeers die in dit opzicht aantoonbaar het verschil maken verdienen een podium, een plek in de spotlights.”

Facts & Figures

  • 100 genomineerden, 27 kandidaten, 9 finalisten, 3 winnaars
  • 4117 stemmen uitgebracht op de 27 genomineerde marketeers.
  • Finalisten overall categorie De Beste Brabantse Marketeer: Christ Coolen (econic), Erwin Vos (CSU) en Marieke Heesakkers (Berkvens Deursystemen)
  • Finalisten categorie Aanstormend Talent: Estelle Faivre (voorheen Steamz & Metaalkanjers, nu De Mandemakers Groep), Michelle de Bresser (Attractiepark DippieDoe) en Mike van de Moosdijk (Berkvens Deursystemen)
  • Finalisten categorie Maatschappelijke Impact: Helen Goutier (Hago), Jacline de Kort (Brainport Development) en Nina Hoek van Dijke (Jong & Je Wilt Wat).
  • Juryvoorzitter & juryleden: Prof. Dr. Rudy Moenaert (TIAS) – Patricia Slootjes (Miele), Elske Vugts (La Trappe en winnaar Beste Brabantse Marketeer 2020), Luuk Ros (NIMA en Marketingfacts) en Thomas Creemers (Fama Volat).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!