HEMA en KiKa laten zien hoe het wél moet op TikTok

Hoe TikTok écht effectief in te zetten? Want zeg nou zelf: veel marketeers zijn nog steeds behoorlijk zoekende op dit platform.

9 september 2024, 08:46 1952 x gelezen

Het is misschien een cliché, maar wel eentje dat hardnekkig is (en voor velen herkenbaar): TikTok is voor eindeloos scrollende gen-Z’ers die met name blijven hangen bij dansvideo’s.

Gechargeerd, maar je snapt ‘m.

Dat het ook anders kan en dat je als merk zelfs heel goed je publiek echt kunt raken en zelfs van de bank kunt laten komen, bewijzen KiKa en HEMA. Hoe zij TikTok inzetten hoor je op dinsdag 17 september bij CS, het Genootschap van Contentstrategen.

Lees meer en schrijf je in

Welk genootschap?

CS, het Genootschap van Contentstrategen is een heuse community van liefhebbers en makers van content. Van mensen die er warm van worden deze mooie verhalen ook op een strategische manier in te zetten voor hun organisatie. De enige voorwaarde om (gratis!) aan te haken is dat je van storytelling houdt: een mooi, goed verhaal gaat altijd boven een verkoopboodschap.

We organiseren (bijna) elke maand een bijeenkomst, waarin (meestal) twee sprekers iets komen vertellen. Dat kan gaan over een campagne die veel bekijks heeft gehad, of over een ‘best practice’ waar anderen van kunnen delen.

Zoals, dus: TikTok écht effectief inzetten. Want zeg nou zelf: veel marketeers zijn nog steeds behoorlijk zoekende op dit platform. Jij wellicht ook?

Pim haalde 750.000 euro om kinderkanker te bestrijden

Robert van Meer van C2B komt op 17 september vertellen over een campagne van KiKa op TikTok. Die begon met een actie van Pim van 11 jaar en werd door vertaald naar een landelijke campagne die uiteindelijk meer dan 750.000 euro (!) in het laatje bracht om kinderkanker te bestrijden.

Robert legt uit hoe het initiatief van Pim werd opgeschaald naar een succesvolle wervingscampagne op TikTok en hoe ook scholen, verschillende beroepsvelden én gezinnen werden getarget.

TikTok als zoekmachine

Wist je dat TikTok veel gebruikt wordt als zoekmachine? HEMA kwam daar wel achter en pakte de kans om met een creatief format de TikTok-doelgroep te bereiken. Met content waar de TikTok-gebruiker écht op zit te wachten – gebaseerd op gedegen onderzoek onder de doelgroep. Stef van der Burg, senior strategist bij team5pm, komt alles over deze organische campagne vertellen en deelt tips over hoe jij ook aan de slag kunt met een creatief format voor TikTok.

Hoe en wat

  • Wanneer: dinsdag 17 september
  • Hoe laat: 20.00 – 21.30 uur
  • Waar: online (link volgt vlak vóór de sessie)
Meld je aan
Freek Janssen
Content Strategist bij Philips

Creative strategists, with a (very) strong belief in two rules: (1) Put the audience first in every story you tell (2) Have a good time whilst doing so. Every piece of content create with enthusiasm, will be met with enthusiasm. I learned the storytelling metier in journalism. Then I helped businesses to improve the way they communicate; first at an international integrated comms agency, now in an integrated comms team at Philips. My sweet spot is building the bridge between strategy and execution. Specialties: storytelling, content strategy, messaging, media relations / PR.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!