Het einde van de simpele banner?
Als je het nieuws van de afgelopen dagen mag geloven is het einde van de simpele animated banner (bijna) in zicht. IGN.com maakte vorige week bekend te stoppen met banners ads en zich te gaan richten op “sight-sound-motion ads that employ newer technologies”, zo was te lezen bij Forbes. Het besluit is mede ingegeven door het hoge percentage breedbandgebruikers bij populaire gaming en entertainment sites. Daarnaast publiceerde Doubleclick deze maand de Best Practices for Optimizing Web Advertising Effectiveness (pdf). In de paper worden een 10-tal tips gegeven, waaronder op nummer 7 de tip om rich media en video ads te gebruiken aangezien deze een hoger clickratio genereren.
Eerlijk gezegd denk ik dat het geheel weleens een tijdelijke opleving kan zijn. Banner blindness zal blijven bestaan, alleen is men door rich media en video tijdelijk ‘iets minder blind’ geworden voor die bannerformats. Als rich media en video ads gemeengoed zijn geworden, zijn we weer terug bij af. Maar dat moet je zeker niet tegenhouden te profiteren van deze tijdelijke opleving!
…is het einde van de simpele animated banner (bijna) ten einde..
dit lijkt mij een gevalletje min maal min is plus
Thanks. Ik heb het aangepast. ’t was gisteravond iets te laat bij invoer van de posting 😉