Na vele uren ploeteren en tientallen koppen koffie is het dan zover: het Marketingfacts Jaarboek 2012 is af! Al vanaf 2006 geeft Marketingfacts het M! Jaarboek uit. Wat begon als een dunne handige gids over het veranderende online medialandschap is uitgegroeid tot een meer dan 300 pagina’s tellend boek waarbij alle facetten van online marketing worden behandeld.
Bijzonder van de nieuwe editie is dat er aan elk hoofdstuk een expertblogger heeft meegewerkt. Door de expertise die zij in hun vakgebied hebben verworven, is het niveau van het Jaarboek dit jaar naar een nog hoger niveau getild. Daarnaast is de indeling van het Jaarboek gelijk aan die van de website. Dat betekent dat er twee nieuwe hoofdstukken zijn toegevoegd: E-Commerce en Online PR & Branding.
Marketingfacts Jaarboek 2012
Met het Marketingfacts Jaarboek willen we iedereen die interesse heeft in het online medialandschap een overzicht geven van alle ontwikkelingen en mogelijkheden op het digitale vlak. Het Jaarboek combineert feiten en cijfers met praktische informatie, uitleg van de mogelijkheden en visies van experts. Het Marketingfacts Jaarboek 2012 begint met een uitgebreide inleiding tot het digitale medialandschap, gevolgd door de volgende hoofdstukken:
- Inleiding
- E-Business
- Online advertising
- Affiliatemarketing
- E-mailmarketing
- Zoekmachinemarketing
- Online PR & Branding
- Social media marketing
- Mobile marketing
- Online video
- E-Commerce
- Usability & Design
- Customer Service
- Webanalytics
Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how to’s.
Sterke teksten en vormgeving
Net als vorig jaar heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. Dat betekent een eigentijdse vormgeving met (data)visualisaties van hoog niveau. Het design is helemaal in lijn met de stijl van de nieuwe Marketingfacts-website. Zo hebben de hoofdstukken dezelfde kleuren als de channels en wordt er meer gebruikgemaakt van grote afbeeldingen.
De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van de bloggers. De experts die aan het boek hebben meegewerkt zijn: Gianluigi Cuccureddu, Arne Galama, Jochem Vroom, Jordie van Rijn, Remi van Beekum, Jan-Willem Alphenaar, Marco Derksen, J-P de Clerck, Mark de Bruin, Naos Wilbrink, Remco Bron, Jurriën Kerstholt, Ruben Bos, Thierry Thijssen en André Scholten. De eindredactie is verricht door Annelies Verhelst.
Bedankt
We zijn wederom erg trots op het Marketingfacts Jaarboek. We hebben met de nieuwste editie wederom een verbeterslag kunnen maken. Zonder de community, de experts, de bloggers én de sponsoren was het ons nooit gelukt. We willen iedereen die een bijdrage heeft geleverd dan ook ENORM BEDANKEN!
Meer informatie over het Marketing Jaarboek 2012 vind je op www.marketingfacts.nl/jaarboek. Direct bestellen kan via de speciale Marketingfacts Jaarboek-webshop!