Hoe bouw je een nieuw merk op in een markt die niet open staat voor verandering?

In deze tweede aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Anne Pleun van Eijsden. Ondernemer met een missie: de papierindustrie verduurzamen.

26 september 2023, 14:57 1335 x gelezen

Maar…. hoe doe je dat met nul ervaring en kennis van die markt? Als ondernemer startte ze met niks en kreeg ze ook nog eens een herseninfarct vorig jaar. Tegenslag houdt haar niet tegen, want als je vindt dat iets beter moet, moet je daar wat aan doen.

Paper on the Rocks

Van Eijsden richtte Paper On The Rocks op en maakt nu notitieboeken van steen voor de grote modehuizen.  Hoe bouw je een nieuw merk op in een markt die niet open staat voor verandering? En wat is daarvoor nodig?  Luister in de podcast naar het verhaal van Anne Van Eijsden, activistisch maar ook zakenvrouw tot en met. Volgens haar is een uitdaging juist een kans en daar moet je voor gaan.

Over: Anne Pleun van Eijsden

Marieke Hendrix
Veranderstrateeg bij MariekeHendrix.nl

Marieke Hendrix is veranderstrateeg, marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in beeldvorming bij verandering. Ze leerde al vroeg dat wat je gelooft, bepaalt wat je doet, maar is dat geloof dan ook 'waar' en hoe werkt dat dan? Als journalist leerde ze hoe we reageren in tijden van nood. Nu helpt ze organisaties aan een reframe vanuit aantrekkingskracht en brengt ze teams vanuit dat perspectief tot actie. Ze buigt emotie om van angst voor verandering naar verlangen naar verandering. Ze werkte o.a. voor Achmea, Kwantum/Leenbakker, APG, kleine en grote gemeentes en start-ups en scale-ups, was Floor Manager bij Tedx, maakte radio en tv en begeleidt vanuit bureau Babbage organisaties met verandervragen door problemen en oplossingen te verbeelden. Met haar eerste boek Reframe brengt ze 20 jaar aan ervaring samen in een overzichtelijk handboek voor organisaties die hun mensen maar niet ‘mee’ krijgen. Zelf toe aan een Reframe? Bestel dan het boek via Managementboek of via Uitgeverij Haystack. Of vertel waarom je het boek wil hebben en Marieke geeft de eerste 5 dan persoonlijk korting. Mail daarvoor naar: marieke@mariekehendrix.nl met als onderwerp: podcast Reframe Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!