Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?

José Woldring (The Media Nanny) over PR, marketing en advertising

Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?

José Woldring is oprichter van The Media Nanny, een bureau dat artiesten als Martin Garrix en David Guetta begeleidt op het gebied van PR en marketing. Hoe gaat dat in zijn werk?

José Woldring, founder en CEO van PR-bureau The Media Nanny en creative agency The Brand Father, is onder andere PR-manager van Martin Garrix en David Guetta, artiesten van wereldformaat. Daarnaast is ze groot paardenliefhebber. Van haar veertiende tot de start van haar studie heeft ze op hoog niveau gereden. Acht jaar geleden heeft ze dit weer opgepakt: ze rijdt nationale en internationale wedstrijden en samen met haar vader fokt ze paarden.

Artiesten en merken

"Onze managementtaken zijn afgebakend: voor onze klanten zijn we verantwoordelijk voor PR- en marketingmanagement. We houden ons niet bezig met het business- of muziekmanagement. Naast artiesten werken we ook voor evenementen en festivals én voor verschillende merken binnen bijvoorbeeld hospitality."

Hoe ziet het PR-management van bijvoorbeeld Martin Garrix eruit? "De mensen om zo'n artiest heen faciliteren eigenlijk wat hij wil. Zeker in het geval van Martin Garrix is er maar één iemand die hem echt managed, en dat is hijzelf. De PR-strategie verschilt verder heel erg per artiest: welke media, hoe de uitingen eruitzien, de verspreiding, dat is steeds weer anders." Als het gaat om het verschil tussen merken en artiesten, geeft Woldring aan dat free publicity bij een artiest toch makkelijker gaat. "Voor merken gaat PR wat vaker samen met marketing en een stukje advertising."

 

"In plaats van PR en marketing voor artiesten, werkten we steeds vaker aan de andere kant"

Naast The Media Nanny richtte Woldring met haar broer Rik het creatieve bureau The Brand Father op. "Mijn broer werkte eerst bij mij. Samen hadden we al langer het idee om een nieuw bureau te starten, omdat we steeds meer commerciële deals maakten. In plaats van PR en marketing voor artiesten, werkten we steeds vaker aan de andere kant: we bedienen bedrijven en merken die iets met muziek willen. We hebben in de muziekwereld een netwerk en expertise opgebouwd die grote reclamebureaus niet hebben."

Bekijk het hele interview met José Woldring in de video:

 


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.