Hoe belangrijk is RSS?

17 juni 2005, 10:41

Portals, zoekmachines en RSS hebben een ding gemeen en dat is het verkrijgen van toegang tot content. RSS zal daar in toenemende mate een cruciale rol in gaan spelen. Kevin Hale heeft daarover een lezens-waardige essay geschreven getiteld: The Importance of RSS (via: Slashdot).

Ter aanvulling, als uitgevers van (online) dagbladen en tijdschriften nog steeds twijfelen over RSS dan voorspel ik dat we binnenkort het lijstje van Henk Blanken kunnen aanvullen met RSS. Gelukkig hebben een aantal uitgevers het inmiddels wel begrepen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Fred Zelders

    Uiteindelijk is het betoog van Kevin Hale (althans zo voel ik het) dat er sprake is van een verandering/verschuiving:

    Kwam je bezoek vroeger via zoek-resultaten die door zoekservices werden opgehoest, nu moet je het hebben van social bookmarks. Je mede cyberspace-bewoners vertellen jou wat naar alle waarschijnlijk hetgeen is waar jij naar op zoek bent. Immers, als je niks te vertellen hebt dat “face-time” waard is, dan gaat niemand de moeite nemen om jouw boodschap te bookmarken, over jou te bloggen, laat staat te social bookmarken.

    Dat verklaart ook waarom Google tegenwoordig haar page rank ook op Blogs (en dus in feite op de inhoud van RSS feeds) baseert.


    18 juni 2005 om 07:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!