Hoe maak je een nummer één hit?

7 maart 2005, 05:57

Lees op diverse weblogs (o.a. jaggle.nl en roel’s weblog) dat de nieuwe track van Coldplay, getiteld Talk, is uitgelekt. Slim van Coldplay, je laat een nummer uitlekken dat toch niet op de nieuwe cd zal worden uitgebracht en genereert daarmee de free publicity om je nieuwe cd onder de aandacht te brengen.

Het nummer is overigens hier te downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Sander Duivestein

    En nu doe je zelf ook mee aan de hype. 😉


    7 maart 2005 om 06:35
    media

    Ja ik weet het, stom 😉


    7 maart 2005 om 06:38
    Van Duivenboden

    Wat is het bezwaar om aan een hype (of liever gezegd een goed idee) mee te doen?

    Overigens zijn dit soort acties niet echt nieuw. Ik herinner me dat Brainpower de release van zijn tweede album één week vervroegde ivm uitlekken via het internet. Dat was in 2002. Het leverde de platenmaatschappij dankzij een ANP persbericht aardig wat aandacht op. Een goed begin van een succesvolle campagne. Ik ben er van overtuigd dat Coldplay weer veel aandacht gaat krijgen.


    8 maart 2005 om 09:10
    ZERO

    he k heb ff een vraag hoe maak je een nummr 1 hit??

    Mvg. ZERO


    6 april 2005 om 12:02
    jens

    hoe maak je je eigen nummer!


    1 november 2009 om 17:41
    joshua

    hoi ik wil muziek


    12 december 2011 om 15:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!