Hoe meet je de invloed van weblogs?

7 december 2005, 07:58
Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Cpt. Iglo

    De invloed van weblogs? Wat niet is, kan niet gemeten worden.


    7 december 2005 om 09:46
    Nico

    Nou.. ik denk toch dat mensen zich blind staren op het medium. De campagne van de postbank is geen naar mijn mening geen succes omdat men de ‘blogosphere’ heeft gebruikt, maar omdat het een vreselijk goed idee is om pinpasen te laten bedrukken in een tijd waar je je identiteit alleen nog maar lijkt uit te kunnend rukken via de spullen die je bezit. Dat zegt niets over de invloed van blogs.. het zegt hoogstens iets over het feit dat internet gebruikt wordt om leuke nieuwtjes van mens tot mens over te brengen.

    Mijns inziens heeft een blog net zoveel ‘macht’ als het aantal lezers dat het weet te trekken.. niet meer en niet minder. En dat geldt voor elke internetsite en het geldt net zo goed voor offline-media als kranten en tijdschriften en tv-programma’s. Eigenlijk ken ik niet eens goedbezochte blogs? Ja Geenstijl misschien, maar in hoeverre is dat nog een blog en geen nieuwssite?

    En het kan heel wel zijn dat dat berichtje heel veel mensen naar die site heeft gestuurd, maar dat zullen vooral mensen zijn die in de marketing werken en willen zien wat er nou zo vernieuwend is aan deze methode. Zijn zij echt geinteresseerd in dat boek? En is 1000 bezoekers in een week nou echt om iets over naar huis te schrijven?


    7 december 2005 om 17:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!