Hoe verbeter ik de vindbaarheid op internet?

26 september 2003, 12:21

Begin oktober verschijnt het nieuwe nummer van vakblad ITcommercie. Deze maand o.a. een interview met ondergetekende 🙂

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Vandaag het interview gezien; beetje lullig artikel geworden. Jammer, had meer ingezeten volgens mij…


    1 oktober 2003 om 18:21
    media

    Search engine marketing is een vak apart

    Wie een redelijk aantal bezoekers op zijn website wil hebben, heeft niet meer genoeg aan de juiste trefwoorden in de meta-tags van de broncode. Zoekmachines zijn daar immuun voor geworden, en het zijn juist de zoekmachines waar het verkeer vandaan komt. Search engine marketing is dan ook een vak apart geworden, met bedrijven die zich erin specialiseren, de zogenaamde Search Engine Optimizers (seo`s). Gertjan Munneke van seo Traffic4U zegt dat voor een goede indexering door een zoekmachine vooral de teksten op de website van belang zijn. `Optimalisatie van de content, dus het maken van goede teksten met een goede paginatitel, is dus heel belangrijk voor de vindbaarheid.` Dat het echt werkt, beaamt Robin Viester, contentmanager van de website van ATP Online. Het optimaliseren van teksten heeft zijn website een stuk hoger gebracht in de resultaten van zoekmachines. `Nu zien we onszelf terug op goede posities in de zoekmachines en het boekingspercentage is omhoog gegaan.` Ook het betalen voor links bovenaan de zoekresultaten van relevante trefwoorden heeft effect. Deze manier van adverteren wordt een goede aanvulling op `keyword positioning`.

    Bron:

    IT Commercie nr. 5, p. 40, 2 p.


    4 oktober 2003 om 15:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!