Hoe zinvol zijn reacties van lezers?

28 december 2005, 18:37

Kunnen brave burgers de journalistiek redden, zoals de Amerikaanse journalist Dan Gillmor denkt? Of ontstaan er ‘Iraakse toestanden’ en hebben hooligans en trollen de overhand als je lezers de mogelijkheid geeft om te reageren op online artikelen? Henk Blanken (Dagblad van het Noorden), Rogier Swagerman (Nu.nl) en Edo Sturm (Trouw) reageren op De Nieuwe Reporter over de zin en onzin van lezers-reacties.

Opmerkelijk dat ze niemand van de Telegraaf of de Volkskrant hebben gevraagd om te reageren. Als er twee kranten zijn die inmiddels ervaring hebben met lezersreacties dan zijn het de Telegraaf en de Volkskrant. Desalnietemin een interessant artikel!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    BasW

    Wat zijn dat toch mooie zwarte en blauwe lettertjes!

    Zo, heb jij tenminste één volledig zinloze reactie…


    28 december 2005 om 20:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!