Hoger bereik dagbladen door krantensites

Hoger bereik dagbladen door krantensites
, Upstream
@marcoderksen

Uit recent onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van PCM Dagbladen blijkt dat gelijktijdige inschakeling van een krantensite naast het dagblad resulteert in een groot toegevoegd bereik.

Bij Algemeen Dagblad en NRC Handelsblad stijgt het netto bereik zelfs met meer dan 50%. Onder de doelgroep 18-35 jaar wordt het bereik van deze titels zelfs twee keer zo groot. Op basis van de huidige praktijk is uitgegaan van de combinatie van ??n plaatsing in de krant en een twee weken durende campagne op de krantensite.

Het onderzoek is uitgevoerd onder personen van 18 jaar en ouder. Het vond plaats in twee veldwerkgolven, ??n vanaf half april tot half mei op basis van telefonisch onderzoek (CATI) en ??n via de computer thuis (CAPI), in de periode eind mei begin juni. De totale steekproef van deze twee voorjaarsgolven is 3.666.

Weging vond plaats op basis van de populatieverdeling naar geslacht, leeftijd, regio, opleiding, positie in het huishouden en computergebruik. Deze weging heeft geresulteerd in een onderzoeksbestand dat representatief is voor alle Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Bron:
http://www.cebuco.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.