Holland Casino en open source marketing
(…) Wij van 6pack zijn nu op zoek naar jonge mensen (25 en 30 jaar) in heel Nederland die een concept willen verzinnen en uitwerken. Op welke manier denk jij dat Holland Casino mensen kan enthousiasmeren om hun zaterdagavond in de Downtown Experience door te brengen. Gedacht moet worden aan: inrichting, sfeer, entertainment, horeca, fun-elementen, personeel en communicatie. In samenspraak met Holland Casino zal het beste voorstel gekozen en uitgewerkt worden. De winnaar krijgt 2000 euro en zijn of haar voorstel zal in Breda gerealiseerd worden. (…)
Niet helemaal open source. dDt is gewoon het model van sixpack. Het oude ‘kom maar op met je plannen’was leuker dan deze min of meer gescripte variant…
Albert, wat bedoel je met het oude ‘kom maar op met je plannen’?
Sixpack heeft altijd het principe gehanteerd dat mensen hun ideeën aanleveren en de beste worden uitgewerkt. Zo ook b.v. de oma´s reclame van DE als ik me niet vergis. Dit gaat alleen verder dan enkel een TV spotje, dit is meer experiance. Wel leuk en als Breda´enaar denk ik dat ik het eens ga bekijken als het zo ver is.
Marco zoals Bas zegt, het oude systeem was zonder vooraf bepaald onderwerp. Dit is een sponsor model….
@Albert, ik heb altijd getwijfelt over het ´zonder vooraf bepaald onderwerp´ ding. Volgens mij hadden ze die wel degelijk, maar werd er niet meteen een naam van een sponsor aan gekoppeld.
Hoezo hoe kom ik bijna voor niets aan het goedkoopste plan. Wat een goedkope tactiek zeg.
Het is net Idols, er zit altijd wel iets bij, en je hebt het dan voor weinig.
Kjeld, blijkbaar wil de consument dit zelf ook graag. Het gaat ze dan niet alleen om het geld maar vooral om de kick om hun ideeen gerealiseerd te zien. Niets mis mee toch?
Marco, volgens mij gaat het vooral om de kick van de KANS van de kick om je ideeen gerealiseerd te zien. En de kick dat er mensen naar jou ideeen kijken. Of ze die uiteindelijk gebruiken is naar mijn idee van ondergeschikt belang.
Het is inderdaad een ´hoe kom ik goedkoop aan een goed idee´, maar vergeet niet, men vind dit prachtig. Wat is er nu mooier dan je eigen idee realiteit zien worden? Voor heel veel mensen is dat dus totaal niet weggelegd.
Het blijft vreemd dat zo weinigen uit deze mega bron van inspiratie putten, de wereld. Velen zullen bang zijn voor hun eigen positie natuurlijk, maar toch, blijft vreemd.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!