iDEAL wint Branche-Innovatie Award 2006

24 maart 2006, 07:32

Gisteravond is de Branche-Innovatie Award 2006 door Paul Nijhof, vice-voorzitter van Thuiswinkel.org uitgereikt aan Marc Buitenhek (ING), namens de Raad van Eigenaren van iDEAL. Met de introductie van iDEAL in oktober 2005, is de nieuwe standaard voor betalen op internet neergezet. iDEAL is een gezamenlijk initiatief van ABN AMRO, ING Bank, Postbank en Rabobank. Omdat iDEAL is gebaseerd op internetbankieren kan er direct mee betaald worden door ruim 6 miljoen klanten. In een relatief kort tijdsbestek heeft iDEAL een marktaandeel (in transacties) van 10% gerealiseerd binnen de online betaalmogelijkheden. Dit mede dankzij de meer dan 2.000 webwinkeliers die iDEAL aanbieden. En dit aantal groeit nog steeds fors aldus Thuiswinkel.org.

De Starter Award 2006 ging naar Direct Movie, de Thuiswinkel Award 2006 naar Bol.com en de Publieksprijzen 2006 gingen resp. naar Postbank, Bol.com, Landal GreenParks, Conrad Electronic Benelux en Wehkamp.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Harm

    Directmovie is terecht de winnaar! Handig met betalen, en de films lopen als een speer. Videotheken kunnen de borst nat maken.


    24 maart 2006 om 08:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!