Ik zie je zo op MSN!

13 maart 2005, 21:00

Stijn (11): 'Tv wordt overbodig want internet is veel leuker', Foto: Bas CzerwinskiIn de Zaterdagbijlage van het NRC Handelsblad een artikel van Natascha van Aalst over jongeren en internet.

Vooral de interviews met downloader Rufus (13), Habbo’er Merijn (13), gamer Stijn (11), MSN’er Lana (12) en Google’er Sanne (12) geven een aardig beeld van hoe jongeren vandaag de dag omgaan met internet. Hieronder een aantal uitspraken en statements uit de interviews.

Downloader Rufus (13):

De muziekfreak is geen downloader pur sang, maar een typische ‘multitasker’ die niks wil missen en daarom verschillende media mixt. Naast de core business van muziek (en steeds vaker ook films) downloaden, chatten ze op het TMF-forum over nieuwe cd’s, lezen ondertussen muziekblad ‘Break out!, terwijl MTV als ‘behangmuziek’ aan staat op de achtergrond.

Gamer Stijn (11):

LAN-parties zijn computernetwerkfeestjes waar fans van dezelfde game samenkomen op bijvoorbeeld een Xbox-party of een Playstation2-feest. Waar tips en trucs uitwisselen, chatten en – uiteraard – gamen. Bij spellen als Starwars en Everquest is 40 tot 60 uur achter elkaar gamen geen uitzondering.

MSN’er Lana (12):

Mijn hele klas zit op MSN Messenger. We spelen heus nog wel buiten na school, maar zeggen ook vaak: Ik zie je zo op de MSN! We chatten over school, over huiswerk, over… nou ja, over van alles. Ik stel op MSN ook sneller vragen over huiswerk. Da’s handig, dan hoef ik niet te bellen.

Google’er Sanne (12):

Ik google alles wat ik wil weten. Voor mijn huiswerk – ik ben nu bezig met een werkstuk over de Middeleeuwen – maar ook voor mijn plezier zoek ik veel op. Na school duik ik meestal meteen achter de computer, vanaf een uur of vier tot aan het avondeten.

Bron:

NRC Handelsblad

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Hans

    Haha, grappig om een 13-jarige over “muziekfreaks” te horen praten. Wat dat betreft heeft de “downloader” een flink voordeel tegenover wij vroeger. Ik was een echte tape-trader en probeerde bij te zijn door met vrienden de nieuwste albums uit te wisselen en véél naar radio te luisteren. Ik had toen overigens het idee dat er veel minder eenheidsworst gedraaid werd die tijd. Nu kan de “muziekfreak” zelf wat kritischer worden omdat deze de mogelijkheid heeft om muziek al dan niet gratis te downloaden, te beluisteren en bij niet goed genoeg weg te flikkeren. En bij wel goed genoeg zou de CD gekocht moeten worden, maar dat zie je tot nogtoe niet terug in de hitlijsten…


    14 maart 2005 om 10:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!