Imagineer. Realtime marketeer. Crowdfunding consultant. Wat ben jij volgend jaar?
Wat staat er bij jou op het visitekaartje? Ben je toevallig chief listening officer? Dan ben je in goed en (vooral) select gezelschap. Sterker nog: je heet waarschijnlijk Corine, want ik vind er op LinkedIn slechts één in Nederland. Corporate storyteller? Drie resultaten. En je maakt nog kans om de eerste realtime marketeer te worden in het land! Maar zijn ze nou onzin, die 'nieuwerwetse' functietitels? Zeker niet, eerder een indicatie van de ontwikkeling van het vak. De eerste e-businessmanager was er immers ook niet eerder dan 17 jaar geleden – toen IBM de term 'e-business' uitvond – maar is nu niet weg te denken. Wij brengen die ontwikkeling graag met jou in kaart!
Lopen er big data-experts rond bij jou op de werkvloer? Crowdfunding consultants? Gamification experts, persuasion experts of misschien conversation managers? Misschien nu nog niet, maar wie weet over een paar maanden wél. Of zijn het toch vooral e-commercemanagers, webanalisten en interactiedesigners? Tja, gewoontjes. En toch bestonden die functietitels 15 jaar geleden ook nog niet…
Vanuit Marketingfacts Jobs brengen we, in samenwerking met R2 Research, die ontwikkeling van functietitels op het gebied van online marketing in kaart met de Marketingfacts Online Jobs Monitor. Help je ons? Graag! Dat kan door deze vragenlijst in te vullen (kost ca. 7 minuten van je tijd).
Zo, dan ga ik nu solliciteren op de functie van imagineer. Wat die functie inhoudt? Geen idee, ik kan me er nog niets bij voorstellen!
Credits afbeelding: Geoffrey Franklin (CC)