Inkomsten Economist.com

14 april 2003, 08:51

De website van The Economist behaalt 60% van haar inkomsten uit advertenties en 40% uit de verkoop van content. Eind 1999 was dat nog 96% advertising.

Dat zegt Economist.com uitgever Paul Rossi in een interessant interview met eMarketer. De contentverkoop bestaat uit abonnementen en verkoop per stuk. Over omzet en winst doet Rossi geen mededelingen. Rossi zegt de ‘betaalbarriere’ als een flexibel ding te zien. Als er een andere partij dan de lezer is die voor een artikel wil betalen, een sponsor dus, dan biedt de Economist zo’n artikel gratis aan de lezer aan. Van de 174.000 online abonnees heeft 40% een web-only abonnement.

Bron:

http://www.emarketer.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Fred Zelders

    Ik vrees dat je weer last van BlogSpam hebt. Al vaker vandaag vreemde reacties op Marketingfacts gezien.


    14 juni 2005 om 12:04
    janm

    Het is dan wel apart dat bovenstaande link niet werkt. Wat is dat voor een spam?


    14 juni 2005 om 12:39
    Fred Zelders

    Geen idee.

    Met Google: komt de url wel boven water.

    En eerder vandaag commentspam die verwees naar bepaalde pillen (als ik me goed herinner).


    14 juni 2005 om 12:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!