Interbrew test met interactieve tv-reclame

Interbrew test met interactieve tv-reclame

Stella Artois (Interbrew) test met interactieve tv-reclameDe Belgische brouwer Interbrew gaat interactieve tv-reclame maken voor zijn biermerk Stella Artois. Het gaat om een proef waaraan driehonderd Vlaamse huishoudens deelnemen. De bierbrouwer introduceert Stella Artois binnenkort in een nieuwe petfles. De reclamespotjes die te zien zullen zijn op de zender VT4 is voor de kijker een gewone commercial. Voor de driehonderd huishoudens die zijn uitgerust met een Telenet settopbox biedt het spotje een extra. Zij kunnen door op een rode knop te drukken onder meer een gratis Stella-bierfles bestellen.

De interactiviteit is weliswaar beperkt. De settopbox biedt toegang tot het ‘interactieve, digitale televisie (iDTV)-kanaal’ van Stella Artois Music. Daar kan men niet alleen een gratis fles aanvragen, maar ook een kwis spelen of de concertagenda raadplegen. Volgens i-Merge, het agentschap dat de iDTV-site van Stella Artois Music cre?erde, is het niettemin het eerste, interactieve reclamespotje op de Belgische televisie. Volgens i-Merge is een iDTV-site complementair aan een traditionele website.

Als Telenet en Belgacom succes hebben met de verspreiding van settopboxes, zullen veel adverteerders de weg naar dit medium vinden, meent Pieter Goiris, account director bij i-Merge. ‘Merken gaan steeds meer een eigen medium uitbouwen, voorbij de 30-seconden spot, om een meer directe communicatie met hun doelgroep uit te bouwen’.

Bron:
Belga

Via:
Zibb.nl/food


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.