Intermediair lanceert nieuwe website voor starters én werkgevers

4 april 2006, 06:03

Krijg zojuist een persbericht binnen van Intermediair dat het een nieuwe website heeft gelanceerd speciaal voor starters en werkgevers: IntermediairFw.

Hoogopgeleide starters hebben volgens weekblad Intermediair veel begeleiding nodig om een baan te vinden die bij hun studie past. Dat is deels te wijten aan de nieuwe onderwijsstructuur (BaMa), deels aan de enorme toename van het aantal studierichtingen. IntermediairFw beoogt helderheid te scheppen in de informatieruis tussen starters en werkgevers door o.a. inzicht te geven in wat je met een bepaalde studie kunt, tips en adviezen te geven over hoe je moet solliciteren en waar je op moet letten bij de keuze van een bedrijf.

Nu dacht ik dat Intermediair daar altijd al op gericht was maar blijkbaar is er behoefte aan een speciaal platform. Of zou het een reactie zijn op Volkskrant banen, het nieuwe weekblad van de Volkskrant?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    chi666

    De nieuwe structuur maakt het nog onduidelijker, maar het aantal studierichtingen en met name de zeer gebrekkige kennis bij HR medewerkers is een groot probleem. Ga zoeken op StepStone en Monsterboard naar niet bestaande opleidingen, en je schaamt je voor de HR medewerker in Nederland.

    Een goed initiatief dus, waar zeker behoefte aan is. Maar meer behoefte is er nog aan duidelijkheid vanuit het onderwijs en ’training’ van de HR medewerkers en managers op het gebied van opleidingen.

    Intermediair zelf richt zich op hoger opgeleiden in het hele gebied. Starters is altijd een apart vak geweest, volgens de recruitment branche. Carp deed dat ook jaren (met Orientatie Nieuws) en Intermediair had vroeger starters. Eerst magazine, toen nieuwsbrief (met als enige interessante de cartoon van Maarten Panhuis), nu dus weer een nieuwe site.

    Het is duidelijk: de markt trekt aan, er kommen weer dergelijke initiatieven.


    4 april 2006 om 06:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!