Internet belangrijk voor gezondheidsinstellingen

26 mei 2003, 20:26

Een meerderheid van gezondheidsinstellingen gebruikt internet om contact te krijgen en te houden met cli?nten.

Na commerci?le gezondheidsinformatie bieden nu ook de non-profit aanbieders interactieve diensten aan zoals vraagbeantwoording via e-mail, advisering op basis van zelftests en zelfs behandeling via internet.

Een voorbeeld is de NIGZ-website Drinktest.nl, met driehonderdduizend bezoekers in de eerste vier maanden na lancering. Een andere vorm van maatwerk is e-counseling, waarbij cli?nten een behandeling kunnen ondergaan, onder andere voor post-traumatische stress-stoornissen en burn-out. De verslavingszorginstelling Jellinek biedt sinds kort de mogelijkheid om met een hulpverlener te chatten als de site voor de klant niet toereikend is. Internet biedt zo mogelijkheden voor een ‘stepped care’ aanbod: alle stappen, van informatie tot behandeling worden aangeboden.

Het is voor de bezoeker niet altijd duidelijk hoe betrouwbaar de informatie is op de vele gezondheidssites. TNO heeft daarom een keurmerk ontwikkeld voor websites met gezondheidsinformatie. De overheid biedt betrouwbare informatie gecontroleerd aan via het portal Gezondheidskiosk.nl.

Bron:

http://www.communicatie-online.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!